Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1435 ggr
Bill&Bull
2015-01-27 08:28

Överarmar

Hur ska man tona armarna utan att "biffa" till dom? Är det lätta vikter som gäller? Jag vill forma armarna men inte få värsta muskler liksom ;) hoppas ni förstår hur jag menar 😊

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
[VSK]
2015-01-27 08:37
#1

Då är det många repetitioner med lätta vikter som gäller. Generellt sätt så är det ju tyngre vikter du har och orkar med 4-6 rep, ju mer muskler bygger du.

Trixter
2015-01-27 09:43
#2

Muskler formar kroppen, muskler får man inte av lätta vikter. Eller så försöker du att minska i kroppsvikt istället, då blir armarna mindre men tonade blir dom inte.

Det krävs otroligt mycket jobb att biffa till sig, det är inget som händer på en natt så var inte rädd för att lyfta tungt 🙂

Bill&Bull
2015-01-27 10:32
#3

#2 de är ju de som är lite problemet då jag behöver inte gå ner i vikt men mina armar är lite fläskiga haha, så det är dom jag behöver jobba med så att säga ;) Men kan köra lite varierat lätta å tyngre vikter då? Tack för era svar!

||My Love For Animals Is Immortal||

[VSK]
2015-01-27 10:36
#4

Kör 5x12 sen kan du nån dag köra lite tyngre om du vill.

[Murvel]
2015-01-27 12:34
#5

Om du har "flabbiga armar" så är det en kombination av att långsiktigt gå ner i vikt + bygga armmuskler som gäller. Att studsa runt med lätta vikter kommer inte bidra med någonting.

Det finns ett koncept som utgår från:

1-5 rep för styrka. 
8-12 rep för hypertrofi/stora muskler 
14+ rep för uthållighet i muskeln

Man får dock både styrka + storlek + uthållighet lite oavsett hur man tränar, men det handlar om vad som "kommer först". Eftersom du INTE vill ha stora muskler så avråder jag dig från mellanläget, dvs 8-12 rep. Men det är inte så att man får stora muskler av att träna lite då och då oavsett. Att ha lite axelmuskler är även fint för tjejers definition på armarna tycker jag, så att man inte stirrar sig blind på biceps/triceps. 

Här finns förslag på övningar du kan göra hemma. 
http://tranahemma.org/tricepsovningar

Annars är det bara att dra till gymmet och ta tag i hantlarna (inte  de lättaste hantlarna!) och känna efter vilken volym som passar dig bra. Blir du inte nöjd med resultatet när du gymmat ett tag så är det bara att sluta träna armarna lika mycket. Men det är sällan att fallet är sådant eftersom det tar sådan tid för tjejer att bygga muskler.

Bill&Bull
2015-01-27 13:23
#6

Tack!

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Facie
2015-01-31 19:01
#7

Träna tungt!

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: