Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 2995 ggr
Pauliine
1/3/15, 4:51 PM

Ont i knä vid utfall

Hej!

Jag fick ont i knät förra veckan när jag gjorde utfall (utan vikt men för explosiva), nu får jag en dragkänsla i knät varje gång jag kommer i utfallsläget och även vid en del rump/ben övningar. Det är som en krypande känsla, kan jag säga som håll fast i benet?…  Någon som har en aning om vad det är i mitt knä som säger nej och vad jag kan göra åt det?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

  • Redigerat 8/17/23, 9:13 PM av TatsuOni
Annons:
Sjöstjärna
1/3/15, 5:02 PM
#1

Det är mycket som kan gå snett i ett knnä, men du kan till exempel ha tänjt ut ett ligament lite för långt. Gör inga övningar som gör ont eller känns obehagliga utan kör lätta benpass där du tränar musklerna runt knäet utan att slita på själva knäleden. Känner du av alla benövningar så föreslår jag att du kör rehabiliteringsövningar under en period istället för att låta knäet läka ordentligt så inte skadan förvärras. Generellt gäller att rörelse är bra men belastning är dåligt när det gäller skador och läkning.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Majbot]
1/3/15, 6:50 PM
#2

Du kan inte känna om det är ett fäste utanpå knäet som spökar eller om det är inuti knäet det drar? Undvik explosiva rörelser absolut, men om det inte gör ont borde du kunna köra på med vanliga icke.explosiva övningar :)

Pauliine
1/4/15, 10:54 AM
#3

#1 Lätta benpass är sååå svårt och göra men absolut, undviker utfallssteg i varje fall.. Vad skulle jag kunna köra på för rehabiliterinsövningar? Skador är verkligen något jag har 0 koll på.

#2 Skulle nog säga att det är utanpå, nu när jag provar känner jag inte ens av det, det kommer efter en del ansträngning. I vanliga maskiner gör det inte ont men det drar lite, känner liksom att det är något som är snett men utan att det är smärta riktigt (sen har vi alla olika smärtgräns..) bör jag undvika övningen då?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Upp till toppen
Annons: