Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 11940 ggr
Ofelia
10/14/10, 1:56 PM

Rockring?

Har just beställt en rockring och undrar om det finns nån här som redan tränar med en sådan? Ger det resultat?

Behöver bättra på mina obefintliga magmuskler och smidighet, ska bli spännande att testa.

Annons:
[Malin]
10/14/10, 7:29 PM
#1

Åh, det hade jag också velat veta!

Får man veta vad det är för rockring du har beställt?

fia-mia
10/17/10, 3:04 PM
#2

Har aldrig tänkt på att man kan träna med den, men om man t.ex. står länge och rockar rockring borde man få lite mag och lårmuskler

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ofelia
10/17/10, 10:12 PM
#3

#1 Jag har beställt en från afonbladet. Den ska väga 1.7 kg och ge rejäl träning. Har googlat lite och i nåt test så sas det att det är som värsta boxningsträningen för magen.

Återkommer med mina upplevelser av den sen (om jag får igång denTungan ute…)

Ofelia
10/19/10, 11:02 PM
#4

Jahapp, nu är rockringen hemma och jag har testat.

Antagligen får jag massor med träningsvärk imorgon men roligt var det. Höll bara på två minuter idag. Kunde bara rocka åt ena hållet dock och ska träna upp mig så det fungerar åt vänster också!

[YlvaP]
10/20/10, 5:33 PM
#5

Du har ingen bild på den?

Ilya
12/12/10, 6:29 PM
#6

Vad är det man tränar med rockring? Magen, något mer?


Annons:
[Malin]
12/13/10, 6:14 PM
#7

#6 Man tränar mage, rygg, sätesmuskler, ben.. ja, det är med andra ord väldigt bra träning!

elyse
12/15/10, 6:02 PM
#8

Jag ska få en i julklapp, vet jag. Den väger 1.5 kg. Har också problemet att jag bara kan rocka åt ena hållet.

[Malin]
12/15/10, 10:55 PM
#9

#8 Åh, vad kul! Du får lära dig att rocka åt andra hållet :D

tokmulle
6/13/11, 7:18 PM
#10

ah, fler än jag som rockar rockring :p

E ett tag sedan denna tråd gjordes, så, tränar du/ni fortfarande med ringen? Ger det något resultat?

Använder en lätt sak, leksak inköpt på ica maxi :p Syftet är att få igång smidigheten, magen, midjan, framför allt, då jag försöker bli av med gravidkilon och få tillbaks min gamla kropp :)

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

[Malin]
6/13/11, 8:15 PM
#11

Jag har skaffat mig en Powerhoop, rekommenderas starkt!

http://powerhoop.se/rockringar.html

tokmulle
6/14/11, 6:06 AM
#12

#11: En sån måste jag ha! :) Men fasen vad dyr den va..

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

Ofelia
6/14/11, 10:35 AM
#13

Japp, jag kör rockring fortvarande. Glömt av den över vintern men nu har jag dammat av den igen. Innan jag slutade så hade jag lärt mig rocka åt båda hållen samt kunde hålla på en kvart åt höger.

Ordentlig träningsvärk fick jag i början och även blåmärken men de försvann efter jag börjat med att vira in mig i en fleesefilt !

Började träna konditionsträning samtidigt så svårt att säga vad som var rockringens förtjänst men det kändes bra. Nu ska jag köra igen och se vad man kan åstadkomma på tre månader. Har ett tremånaders sommarschema för att komma i fas med träningen igen….

Hur har det gått för er andra med rockandet?

Annons:
tokmulle
6/14/11, 7:35 PM
#14

#13

Hum, jag löser inte att ha den igång snurrandes mer än några sekunder åt gången, och använder den inte merän några minuter.. Känns som att det tar mer på flåset än på kroppen (musklerna då menar jag) ;p

Men fasen va duktigt att hålla i gång så länge som en kvart!! har du oxo en sån där som görs reklam för i #11?

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

Ofelia
6/22/11, 6:09 PM
#15

Köpte min på Aftonbladets shoppingsida men tror det är samma stil på alla.

Testa att skjuta kroppen fram och tillbaka, inte runt, runt (som man tror), det går mycket lättare då. När man väl hittar hur man ska göra kan man göra hur länge som helst och variera hastighet.

[Siris.]
1/20/15, 7:06 PM
#16

Vilken rockring ska man då köpa?

Vad tycker ni?

[Outlawly]
1/21/15, 4:59 PM
#17

#16 nu gav du dig på en gammal tråd :)

men typ en sånhär har jag http://www.stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/138014/casall-rock-ring-1-2-kg#.VL_MjieKVTU

funkar jättebra! Går att plocka isär så den inte tar plats också!

Upp till toppen
Annons: