Annons:
Etikettövrigt
Läst 679 ggr
tlover
2019-09-19 11:58

Varför tränar du?

Vilken eller vilka är anledningen till att du tränar och hur har det påverkat ditt val av träning?

l'm back

Annons:
tlover
2019-09-19 17:09
#1

Jag tränar själv av flera anledningar. Främst för att det är kul men även för att gå ner i vikt, få snyggare kropp, bli mer bekväm i min kropp, vara bra förebild m.m Jag tränar gärna lite olika för att nå dessa mål, det blir roligare med variation

l'm back

RobinEH
2019-09-24 17:20
#2

Mina syften är i huvudsak att öka i muskelmassa och bli starkare. De vanliga ursäkterna för att styrketräna. Jag kan tycka att det är roligt att se bilder och tycka att jag ser bra ut, men i slutändan så är det styrkedelen som är min största motivator. Mitt sätt att träna har troligtvis inverkat på syftet med träningen. Styrkelyft med tunga vikter och explosivitet är för mig mycket roligare än att dra ut på övningen med höga repetitioner.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

sp0ngeb0b
2019-09-25 15:01
#3

Det har varierat väldigt mycket i perioder. Just nu tränar jag för att bli stark och öka konditionen då jag har satt upp mål att klara av ett hinderbanelopp till våren. Tränar även för hälsans skull och för att bli av med smärtor. Inför loppet tränar jag löpning och gym, vilket så klart även gynnar hälsan och är smärtförebyggande. Sen tränar jag även yoga för att förebygga skador och för mitt inre lugn. Förr om åren tränade jag mycket för att gå ner i vikt och bli snyggare men det var inte någon hållbar motivationsfaktor för min del. Men funkade gjorde det. Då var det mest gymträning och olika sorters gruppträning.

[Sommarsommar1]
2019-10-01 14:30
#4

Jag har inte energin eller motivationen till att gå på gym eller köra hemmaövingar, så jag ska börja gå ut på promenader varje dag istället. Anledningen till det är att jag bara sitter hemma hela dagarna och rör inte på mig alls, vilket gör att jag måste äta väldigt lite för att inte gå upp i vikt. Jag bor på landet och tänker att det kan va kul och gå i skog och på åkrar istället för på tråkiga långa vägar. Minst 30 minuter varje dag tänker jag.

Scorpio97
2019-10-04 14:57
#5

Jag tränar (simmar) egentligen främst för att man "ska" göra det. Samt för att jag vet att det är positivt för hälsan, vikten och sådär. Sen har jag valt att simma för att jag aldrig upplever det som tråkigt, och för det mesta tycker det är kul eller åtminstone skönt att vara i bassängen. Andra träningsformer jag testat tycker jag är tråkiga och jag får tvinga mig dit, vilket gör att jag inte fortsätter i längden.


//Jessie

TatsuOni
2019-10-28 18:10
#6

För att bli starkare och få upp konditionen. För att stärka upp mina leder och hålla smärtan i styr, men även för att jag tycker att det är kul.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Cim92
2019-11-05 10:12
#7

Jag tränar för att jag vill ha en stark och funktionell kropp som ska hålla hela livet =D

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

ZodiacCat
2020-02-01 11:43
#8

Jag tränar för att min hjärna mår bättre

Kvackis
2020-03-24 15:20
#9

Dessa anledningar är mina:

-bygga muskler

-bli smalare (få bort fettet alltså)

Kram Kvackis ❤️

Carrosh
2020-04-10 15:12
#10

Jag tränar för hälsa och för styrka. För att ha energi och styrka att kunna leka med min tvååring och dessutom orka bära henne när det behövs.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[EmoGirl]
2020-04-19 22:56
#11

Tränar för att må bättre (hjälper mot mitt självskadebeteende), bygga muskler och få tillbaka konditionen jag hade för 4 år sedan.

Upp till toppen
Annons: