Kost & Recept

Jordnötssmör, proteinella

2019-09-14 15:03 #0 av: [Zingo.s]

Hej! Jag är galen i jordnötssmör och proteinella, men äter nyttigt och vill gå ner i vikt. Får ångest om jag äter en skål med naturell yoghurt när jag ätit havregrynsgröt tre timmar tidigare. Ungefär en gång i veckan tar jag en tesked jordnötssmör eller proteinella på min gröt eller yoghurt. Som sagt ÄLSKAR jag proteinella och kan äta flera skedar efter varann. Dock gör jag det bara en gång varannan vecka typ när jag känner att jag förtjänar det. Hur mycket naturligt jordnötssmör och proteinella kan man äta utan att det blir onyttigt?

Anmäl
2019-09-25 15:06 #1 av: sp0ngeb0b

Vet inte vad proteinella innehåller men om du bara äter några skedar en gång varannan vecka har jag svårt att tro att det gör någon skillnad. Allt beror ju på det stora hela, inte på varje specifikt livsmedel. Jag har periodvis ätit jordnötssmör varje dag och ändå gått ner i vikt. Jordnötssmör är ett bra livsmedel för bra fetter och protein, men är ju väldigt kaloririkt så man ska inte överkonsumera. Och köp jordnötssmör som bara innehåller jordnötter och ev lite salt, inte sånt som är sockrat och fullt av andra konstigheter.

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2019-10-25 10:03 #2 av: Liz85

Proteinella är precis som Nutella men det ska ha mer protein i sig och innehåller ingen palmolja.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.