Annons:
Etikettövrigt
Läst 322 ggr
tlover
9/1/19, 6:52 PM

Val av gym, hur skulle du välja?

Jag står inför ett gymval, antingen stanna vid det gym jag har nu eller byta. Det gym jag har nu , låt oss kalla det gym1 är både billigare och närmare (ca 0,5 km). Det andra gymmet (gym2) är lite drygt 1,5 gånger så dyrt och tre gånger så långt bort. Men det är mer av en gemenskap och vi får ha med dottern på 4 år vilket är totalförbjudet på gym1. Tyvärr så har vi inte jättemycket pengar och inte heller bil (och lokaltrafik finns inte i kommunen). Hur skulle du välja? Redskapsmässigt m.m är det ganska likt mellan dom

l'm back

Annons:
Fridaaaa
9/1/19, 7:09 PM
#1

Hade valt det som är närmare. 

på vilket sätt är det mindre gemenskap på gym1?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
9/1/19, 7:18 PM
#2

#1 främst är det det att man inte får hjälpa varandra och folk pratar mindre med varandra. Med det som är närmare tänker du då att det är större chans att man far och tränar eller är det något annat. För det som är längre bort kan man ju ha med barn på så det utökar de gånger man kan träna

l'm back

Fridaaaa
9/1/19, 7:31 PM
#3

#2 Ja precis. Jag utgår från mig själv och är det längre ifrån = jobbigare att komma iväg. Samt då ekonomiskt. Jag hade inte haft med sonen på gymmet oavsett så det är inte viktig del för mig att kunna ha det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
9/1/19, 7:44 PM
#4

#3 det är lite det som får oss att överväga att byta gym. Vi har haft gymmet i ca en månad men har redan fått ställa in flera träningar eftersom vi inte har barnvakt

l'm back

Scorpio97
9/1/19, 7:45 PM
#5

Personligen hade jag valt det första för jag vet att det är större chans att jag faktiskt åker och tränar om det ligger nära. Gemenskap på gymmet har dessutom ingen större vikt för mig för jag vill ändå vara ifred när jag tränar. 
Jag har dock inte barn så jag har ju svårt att säga något om möjligheten att ha barn med.

Finns möjlighet att testa en kortare period och se hur du känner? När jag skulle välja simhall och valde mellan två möjligheter så testade jag båda i några veckor var, och efter det var jag helt säker på vilket jag föredrog


//Jessie

tlover
9/1/19, 7:51 PM
#6

#5 jag har haft en testvecka på gym2 i veckan och jag har sedan jag testade det första gången i onsdags lagt till extra pass för att få träna där igen och jag brukar snarare hitta på ursäkter till att inte träna. Men jag brukar inte lägga pengar på mig själv så de extra pengarna känns motigt

l'm back

Annons:
Scorpio97
9/1/19, 7:56 PM
#7

#6 Är det mest det ekonomiska som känns fel, så tycker jag du ska ta gym 2. Speciellt om det betyder att du tränar oftare för då kanske kostnaden per träningstillfälle inte blir så mycket högre ändå. Och att trivas bra är ju värt mycket, det ska ju vara roligt att träna också :)


//Jessie

Fridaaaa
9/1/19, 8:10 PM
#8

#4 Ja är barnvakt problem hade jag valt gym2 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
9/1/19, 8:24 PM
#9

#7 tyvärr (?) Så kostar det ju lika mycket även om man inte tränar lika mycket. Jag har även försökt att rättfärdiga det genom att tänka att betala en barnvakt gör det dyrare men sanningen är att jag inte skulle göra det så det är väl möjligen det man tjänar på att vara mer hälsosam

l'm back

Upp till toppen
Annons: