Tips och motivation

Träning mot ångest

2019-07-23 21:42 #0 av: tlover

Idag har jag märkt att träning är ganska effektivt mot ångest på kort sikt tyvärr satte min fot stopp för lång träning (vilket jag skulle behöva, mår fortfarande skit bara inte lika mycket som innan).

Har du märkt av samma effekt? Hur tränar du mot ångest?

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!


Anmäl
2019-07-29 03:38 #1 av: RobinEH

Mer aggressiv träning skulle jag påstå är till mest hjälp. Att cykla väldigt intensivt är ett exempel, blir då mer intervallträning över det. Skuggboxning bör kunna ge något därtill.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2019-08-01 09:04 #2 av: Namiko

Fysisk aktivitet gör att kroppen utsöndrar hormoner som får oss att må bra, så det har helt klart en effekt på ångest. Som #1 säger så tror jag också att lite mer intensiv träning ger bättre resultat, tex powerwalk istället för en lugn promenad, men även att komma ut i naturen har en positiv effekt på vår mentala hälsa.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2019-08-14 18:16 #3 av: Sindri

Anders Hansen (i bl a boken Hjärnstark) pläderar starkt för motion som bot mot bl a depression. Det har t.o.m. gjorts undersökningar som visar att motion är bättre än piller mot depression.

Anmäl
2019-08-15 11:59 #4 av: Mersmelow

Jag styrketränar och tycker det hjälper mot min ångest, men allra bäst funkar ett långt löppass. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.