Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 423 ggr
tlover
2019-07-23 21:42

Träning mot ångest

Idag har jag märkt att träning är ganska effektivt mot ångest på kort sikt tyvärr satte min fot stopp för lång träning (vilket jag skulle behöva, mår fortfarande skit bara inte lika mycket som innan). Har du märkt av samma effekt? Hur tränar du mot ångest?

l'm back

Annons:
RobinEH
2019-07-29 03:38
#1

Mer aggressiv träning skulle jag påstå är till mest hjälp. Att cykla väldigt intensivt är ett exempel, blir då mer intervallträning över det. Skuggboxning bör kunna ge något därtill.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Namiko
2019-08-01 09:04
#2

Fysisk aktivitet gör att kroppen utsöndrar hormoner som får oss att må bra, så det har helt klart en effekt på ångest. Som #1 säger så tror jag också att lite mer intensiv träning ger bättre resultat, tex powerwalk istället för en lugn promenad, men även att komma ut i naturen har en positiv effekt på vår mentala hälsa.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Sindri
2019-08-14 18:16
#3

Anders Hansen (i bl a boken Hjärnstark) pläderar starkt för motion som bot mot bl a depression. Det har t.o.m. gjorts undersökningar som visar att motion är bättre än piller mot depression.

Mersmelow
2019-08-15 11:59
#4

Jag styrketränar och tycker det hjälper mot min ångest, men allra bäst funkar ett långt löppass.

Upp till toppen
Annons: