Hemmaträning

Hur får jag motivation!

2019-05-06 19:27 #0 av: siizzlinboogie

Hej allihopa!
Jag har funderat på att börja träna lite hemma, men jag har nästan ingen motivation :/
För 2 år sen var jag ute och gick ca 1 mil om dagen, även armhävningar och sqauts.

Hur hittar jag den styrkan att börja igen?

Anmäl
2019-05-06 19:39 #1 av: MonicaLagerquist

Jag använder en mobil app som räknar hur mycket jag går Det motiverar mig. Minst en mil om dagrn .Går jag mindre en dag så går jag mer nästa dag.Målet är minst sju mil i veckan.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-14 09:31 #2 av: sp0ngeb0b

Jag har en stegräknare på min mobil som motiverar mig väldigt mycket. Har som mål att ha ett veckosnitt på minst 10.000 steg per dag. Har jag inte nått mitt mål när det börjar bli kväll brukar jag dra ut på en promenad och gå tills jag når 10.000.

Anmäl
2019-05-16 11:51 #3 av: siizzlinboogie

Gjorde 20 situps, 30 sqauts och 20 ”fusk” armhävningar igår, är de är bra början.. ?

Anmäl
2019-05-16 12:03 #4 av: MonicaLagerquist

All början är bra sen gäller det att få en vana.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-16 17:20 #5 av: sp0ngeb0b

Håller helt med #4. När jag har en svacka och inte alls har lust att träna nöjer jag mig med korta och lätta pass. Jag säger till mig själv att om jag bara tränar LITE så är det helt okej. Till slut har jag kommit igång igen och fått in en rutin. Låt det ta tid :)

Anmäl
2019-07-10 05:55 #6 av: Devya

Jag har känt att man kan inte göra något annat än att bara börja och ta det därifrån. Ger man upp efter det så kan man nog inte göra så mycket. Jag har åtminstone upplevt att man kan inte tvinga fram motivationen. Antingen finns den där eller så inte.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.