Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 626 ggr
siizzlinboogie
5/6/19, 7:27 PM

Hur får jag motivation!

Hej allihopa! Jag har funderat på att börja träna lite hemma, men jag har nästan ingen motivation :/ För 2 år sen var jag ute och gick ca 1 mil om dagen, även armhävningar och sqauts. Hur hittar jag den styrkan att börja igen?

Annons:
MonicaLagerquist
5/6/19, 7:39 PM
#1

Jag använder en mobil app som räknar hur mycket jag går Det motiverar mig. Minst en mil om dagrn .Går jag mindre en dag så går jag mer nästa dag.Målet är minst sju mil i veckan.

Stolt ägare till fem La permer

sp0ngeb0b
5/14/19, 9:31 AM
#2

Jag har en stegräknare på min mobil som motiverar mig väldigt mycket. Har som mål att ha ett veckosnitt på minst 10.000 steg per dag. Har jag inte nått mitt mål när det börjar bli kväll brukar jag dra ut på en promenad och gå tills jag når 10.000.

siizzlinboogie
5/16/19, 11:51 AM
#3

Gjorde 20 situps, 30 sqauts och 20 ”fusk” armhävningar igår, är de är bra början.. ?

MonicaLagerquist
5/16/19, 12:03 PM
#4

All början är bra sen gäller det att få en vana.

Stolt ägare till fem La permer

sp0ngeb0b
5/16/19, 5:20 PM
#5

Håller helt med #4. När jag har en svacka och inte alls har lust att träna nöjer jag mig med korta och lätta pass. Jag säger till mig själv att om jag bara tränar LITE så är det helt okej. Till slut har jag kommit igång igen och fått in en rutin. Låt det ta tid :)

[Devya]
7/10/19, 5:55 AM
#6

Jag har känt att man kan inte göra något annat än att bara börja och ta det därifrån. Ger man upp efter det så kan man nog inte göra så mycket. Jag har åtminstone upplevt att man kan inte tvinga fram motivationen. Antingen finns den där eller så inte.

Annons:
Mersmelow
8/15/19, 12:06 PM
#7

Det folk missar är att det snarare handlar mer om disciplin än motivation.  Man måste lära sig att det inte alltid kommer vara kul att träna men man får göra det ändå och tillslut blir det en rutin.

Upp till toppen
Annons: