Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 442 ggr
Clementinbarn
2019-04-04 19:56

Behöver guidning - pull-ups

Hej! Jag håller på att träna styrka hemifrån, har tragglat med pull-ups ett antal veckor nu och känner inte att jag kommer någonstans. Orkar fortfarande inte göra en enda ordentlig pull-up. Motivationen sinar och jag känner att jag skulle behöva lite tips och råd hur jag ska ta mig framåt! Några övningar jag kan börja med? Eller andra tips? :) #svagtjej

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
Silver83
2019-04-04 20:22
#1

Har du testat att ta hjälp av t.ex. gummiband?

Huygens
2019-04-04 23:45
#2

Börja på lite lägre höjd och ta hjälp (stöd) av benen hela vägen upp, tills armarna blir starka nog. Kan ta en månad eller mer.

sp0ngeb0b
2019-04-05 12:36
#3

Du kan även göra negativa pull-ups. Det var så min kille tränade upp sig och han orkar göra jättemånga nu. Jag själv har länge velat sätta det som mål, men har tyvärr inte tålamodet haha! Negativa pull-ups gör du genom att t.ex. hoppa upp eller ställa dig på en pall, så att du börjar övningen i "uppdraget" läge, för att sedan långsamt släppa neråt. Du gör alltså bara halva övningen. Till slut kommer du orka göra hela.

Clementinbarn
2019-04-07 17:55
#4

Just nu gör jag som #3 säger, det är vad jag kämpat med, men orkar fortfarande inte göra en enda riktig pull-up, haha. Men jag ska testa med hjälp av gummiband, som du nämner #1 :)! Hoppas det kan vara vad jag behöver.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Upp till toppen
Annons: