Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 506 ggr
tlover
3/24/19, 5:25 PM

Få till träning med barn

Vad är era tips för att få till träningen när man har barn? Jag är mest intresserad av hur de som är ensamstående eller liknande (tex veckopendlande partner). Det nämligen en av orsakerna (ursäkterna?) Till att jag inte tränar lika mycket som planerat.

l'm back

Annons:
Lona
3/24/19, 7:25 PM
#1

Beror kanske lite på vad det är för typ av träning och hur gamla barnen är? Jag har inga barn men pappa som var den sportiga i familjen gjorde det till en speciell grej, att EN av oss systrar (och här får man givetvis se till att alla får lika mycket engagemang) fick hänga med på en "pappa-dag". På den tiden fanns det inte så mycket gym och liknande men vi var med ute och åkte skidor, orienterade, gick långvandring… Hade någon av oss haft bollsinne (syrran och jag är verkligen två stolpskott när det gäller bollar) hade han säkert tagit med oss på bollsporter också. Sen är det ju inte riktigt samma sak, men när jag ska motivera mig att träna eller göra något med hundarna så försöker jag göra även det till en "speciell grej". Om vi går långt (över milen, ungefär) så tar jag med lite fika och åker gärna till ett nytt ställe. I somras motiverade jag mig för att simma genom att tänka på hur otroligt nyttigt det är för hundarna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Bjornberg
3/24/19, 10:36 PM
#2

Beroende på barnens ålder kan de ju vara delaktiga, min pappa var fotbollstränare då jag var yngre så vi spelade en hel del fotboll. Vi åkte också ut på cykeltur, jag cyklade och han sprang, till något ställe man kunde köpa glass eller så - det blev som en utflykt alltså. Jag har en kompis på universitetet som under sina veckor tränar innan föreläsningar/jobb för att hinna med, förstår självklart att det inte fungerar för alla! Jag själv skulle inte klara av det. Om man gillar att gå på pass finns det ju vissa pass där barnen är med, att de tränar tillsammans med föräldrarna. Tycker det verkar som en rolig grej att göra tillsammans men det beror ju på barnen ålder också, och självklart förälderns intresse.

tlover
3/25/19, 3:18 PM
#3

Jag tränar lite med dottern redan (hon är 4) då zumba framför tv:n som hon också tycker om, men jag får aldrig träna lika länge som jag vill och hon vill att vi byter videos hela tiden så det blir väldigt oregelbundet

l'm back

NiklasTyreso
4/2/19, 5:35 PM
#4

Jag har ett par 10 kg hantlar hemma som jag kan träna ben/knäböj, rygg-drag upp, och armar och vader med. Varje övning görs en gång med tio reps, 1x10, och då tar hela kroppen fem minuter. Bra innan duschning när pappa veckorna hindrar egen träning.

Upp till toppen
Annons: