Annons:
Etikettövrigt
Läst 698 ggr
Rosen82
2/16/19, 11:35 AM

Motionssim ont i hand

Är ingen gym människa men tänkte att jag kanske skulle testa simning och det gjorde jag idag och det var underbart men en sak. Jag fick någon konstig kramp/värk i händerna och fingrarna och undrar om någon vet vad detta är?

Annons:
RobinEH
2/16/19, 7:35 PM
#1

Om det var en trötthets-/krampliknande värk så kan det sannolikt vara så enkelt som att du håller fingrarna för tätt ihop eller händer för spända.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

NiklasTyreso
2/19/19, 3:14 PM
#2

Man får långt mycket mer kramp i armarna av att dra i maskiner på ett gym, än vid simning. Fortsätter du simma regelbundet försvinner träningsvärken. Du gör rätt i att njuta av träningen som de beskriver som underbar, för njuter man ökar motivationen att göra om träningen fler gånger.

sp0ngeb0b
2/20/19, 9:17 PM
#3

Jag känner samma sak vid simning, men inte vid gymträning. Dock är jag lite mer van vid gym än simning - har bara precis börjat simma efter ett långt uppehåll och även innan det simmade jag varken länge eller ofta. Jag tror det är för att jag spänner händerna för mycket när jag simmar, så kanske är samma för dig. Tänker också att det kanske går över med tiden - det är inte outhärdligt för mig så jag tänker simma på och se om det blir bättre eller sämre.

Upp till toppen
Annons: