Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 666 ggr
lunaaa
2/13/19, 10:25 PM

Behöver hjälp!

Hej! Jag är 22 år och har alltså ett BMI på 17.97 och är 160 cm och väger 46 kg. Men är inte nöjd med min fysik, jag har en mjuk kropp, kärlekshandtag och löst fett på ryggen som syns när jag står upp. Jag vill bli stark och ”fastare” men när jag kollar på olika sidor så står det att man ska minska sitt kcal intag. Grejen är att det står att jag isånnafall ska äta 1500 kcal och träna mycket.. känns som att jag inte kommer bygga någon muskelmassa alls. Är det någon här som är kunnig inom kost/träning samt tipsa hur jag ska göra? Tack! :)

Annons:
sp0ngeb0b
2/15/19, 6:50 PM
#1

Du behöver verkligen inte ligga på kaloriunderskott, tvärtom skulle jag nästan säga. För att bygga muskler behöver du äta en hel del mat. Om du i stället äter mindre än vad du gör av med kommer du inte bygga speciellt mycket. Sen tror jag heller det inte är nödvändigt att räkna kalorier, åtminstone kan du ju försöka utan att räkna först och se hur det går. Fokusera på styrketräning och nyttig mat så ska det nog gå hur bra som helst! 🙂

NiklasTyreso
2/19/19, 3:28 PM
#2

Ät innan träningen så kroppen har energi för träning. Fyll på med mat med protein efter träningen. Du bygger muskler dygnet runt men tjänar inget muskelbyggande på att gå hungrig timmarna efter träningen. Ämnesomsättningen ökar vid träning så då är naturligt att fylla på med näring efter träningen. Hitta träningsformer som du gillar for att träningen ska bli av. Ät dig mätt och belåten på nyttiga matvaror med nyttiga fleromättade fetter (fisk och kyckling och vegetabiliskt fett), nyttiga långsamma kolhydrater ex med baljväxter och rotfrukter och ät proteiner (ex fisk, kyckling, yoghurt och baljväxter). Folk tror att kallorifattig mat är nyttig men det är fel. Ät dig mätt på näringsrik mat, och lägg till mycket grönsaker och frukter för vitaminer etc. Undvik vitt socker, godis, läsker, energiläsk och friterad mat eller friterat godis och alkohol.

lunaaa
2/19/19, 4:21 PM
#3

#2 Taack!

Upp till toppen
Annons: