Hemmaträning

Timmar eller dagar, vad räknas?

2018-12-23 10:18 #0 av: Hjälpmiiig

Spelar det någon roll om jag tränar, säg 20 min en dag och 0 nästa eller om jag tränar 10 min ena dagen och 10 min nästa? behöver svar fort tack

Anmäl
2018-12-23 11:05 #1 av: Emptymoment

Det bästa är att träna regelbundet i ungefär lika lång tid. Tränar du för att må bättre och att allmänt bli starkare så träna regelbundet och varierat. Blanda styrka, konditionsträning med kordination och annat. 10 minuter är lite för kort tid då du inte ens hinner värma upp ordentligt på den tiden. Men 20 minuter varannan dag låter som en bra början :) Tänk på att återhämtning och mat är lika viktigt som själva träningen.

Anmäl
2018-12-23 11:07 #2 av: Emptymoment

Tillägg: Det finns naturligtvis personer som tränar på mycket speciella sätt, likt de du nämner i din fråga, men dem  som tränar på unika sätt vet precis vad dem gör och har sannolikt tränat länge och har en bakgrund inom sport/idrott.

Anmäl
2018-12-26 16:43 #3 av: NiklasTyreso

Regelbunden träning är bättre för ämnesomsättningen och förbränning än enstaka håda pass med många dagar mellan.

Återhämtning: Efter mycket hårda träningspass som ger träningsvärk och sliter på kroppen kan du behöva 1-2 dagar med återhämtning och sund uppbyggande kost innan nästa träningspass.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.