Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 529 ggr
Hjälpmiiig
2018-12-23 10:18

Timmar eller dagar, vad räknas?

Spelar det någon roll om jag tränar, säg 20 min en dag och 0 nästa eller om jag tränar 10 min ena dagen och 10 min nästa? behöver svar fort tack

Annons:
Emptymoment
2018-12-23 11:05
#1

Det bästa är att träna regelbundet i ungefär lika lång tid. Tränar du för att må bättre och att allmänt bli starkare så träna regelbundet och varierat. Blanda styrka, konditionsträning med kordination och annat. 10 minuter är lite för kort tid då du inte ens hinner värma upp ordentligt på den tiden. Men 20 minuter varannan dag låter som en bra början :) Tänk på att återhämtning och mat är lika viktigt som själva träningen.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Emptymoment
2018-12-23 11:07
#2

Tillägg: Det finns naturligtvis personer som tränar på mycket speciella sätt, likt de du nämner i din fråga, men dem  som tränar på unika sätt vet precis vad dem gör och har sannolikt tränat länge och har en bakgrund inom sport/idrott.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

NiklasTyreso
2018-12-26 16:43
#3

Regelbunden träning är bättre för ämnesomsättningen och förbränning än enstaka håda pass med många dagar mellan. Återhämtning: Efter mycket hårda träningspass som ger träningsvärk och sliter på kroppen kan du behöva 1-2 dagar med återhämtning och sund uppbyggande kost innan nästa träningspass.

Upp till toppen
Annons: