Tips och motivation

Hur lägger du upp träningschema?

2018-12-03 18:03 #0 av: tlover

Jag inser att jag behöver lägga om träningsschemat, men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det och behöver inspiration så jag vill läsa hur andra gör

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!


Anmäl
2018-12-05 10:44 #1 av: Carrosh

Brukar lägga det utifrån hur jag jobbar. Iom att jag jobbar dygn så får mina jobbdagar bli vilodagar. Jobbar 1-2 pass i veckan. I övrigt har jag inget speciellt fast schema på träningen nu, utan får ta den när jag hinner och kan.

Jobbar jag t.ex. tis och tors brukar jag gå från bussen eller tåget jag kommer med från jobbet, istället för att ta bussen sista biten hem (en promenad på 2,5-3 km). Sen lägger jag ut resten av träningen utifrån hur veckan i övrigt ser ut. Men får ofta ändra då det finns begränsat med tid med en 8 månaders bebis hemma. Kan oftast  få med henne ut på promenader också, så planerar in ett par barnvagnspromenader under veckan. Brukar passa på att ta några styrkeövningar medan dottern ligger på golvet och leker eller så. Lite här och lite där, ganska utspritt. Känner att det är bättre än att försöka få in ett pass styrka som aldrig blir av. 

Vet inte hur mycket inspiration det här blev dock haha. Men det här med att "passa på" att ta en promenad från stan eller att gå en längre runda när man väl är ute och kanske ska till affären - att liksom lägga till det till vardagsmotionen, då får man ut en del extra som kan räcka lång väg när man inte får till något längre träningspass. :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.