Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 365 ggr
tlover
2018-11-29 10:21

Träning när man inte riktigt är sugen?

Vad brukar du träna när du inte riktigt är sugen på ett "rejält pass" men vill röra på dig lite iallafall?

Jag behöver inspiration då det sker ganska ofta

l'm back

Annons:
sp0ngeb0b
2018-11-29 12:06
#1

Om jag är sugen på gymmet går jag dit och gör lite vad jag känner för. Tänker att det är bättre att göra litegrann än att göra inget. Annars kan jag tycka att det passar med en cykeltur eller löptur, det är ju enkelt att anpassa nivån på.

Scorpio97
2018-12-02 03:16
#2

Jag brukar egentligen låta bli att tänka på om jag är sugen eller inte för jag kan alltid komma på något mer lockande än simningen (min enda träning). Så jag försöker se simningen som självklar, inte som ett val. Jag hade planerat att simma idag, alltså ska jag simma idag. Punkt slut. På samma sätt som att det inte har betydelse om jag har lust att gå till skolan idag eller inte. Det är bara att gå dit ändå. 

Om jag ändå råkar tänka på det och lusten tryter så övertalar jag mig själv genom att tänka att  jag måste till simbassängen och ner i vattnet men jag får gå hem när jag simmat en längd. När jag väl kommit ner i vattnet och börjat simma känns det löjligt att gå hem direkt medan det inte längre känns lika tungt att fortsätta simma. Så oftast simmar jag ett normalt pass ändå. För jag tycker ju om att simma när jag väl är igång. 

Vilket kanske inte alls hjälper någon annan, men det fungerar för mig i alla fall :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: