Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 462 ggr
tlover
2018-11-28 12:41

Hur tränar du kondition?

Det finns ju många olika sätt att träna kondition. Hur tränar du kondition? Varför tränar du just det? Har du testat andra sätt? Har du något specifikt mål? Skulle du vilja träna kondition på annat sätt?

l'm back

Annons:
tlover
2018-11-28 12:46
#1

Jag tränar löpning och numer även säckträning för kondition.

Löpning för att det är roligt, det är det som driver min övriga träning och jag skulle gärna vilja vara med i fler (amatör)lopp

Säckträning har jag numer lagt till för att det är för mörkt och osäkert att springa ute på kvällarna nu. Men det är kul också och det är extra kul att jag tar mig närmare till att komma tillbaka till karaten, vilket man nästan kan kalla målet till säckträningen + bättre kondis och teknik.

Jag har testat andra sätt tex simning (som barn), crosstrainer, cykel och rodd men inget av dom är lika roligt som de jag håller på med nu. Åkt skidor har jag såklart också gjort men inte för att träna.

jag har väl ingen ambition att testa något annat för just kondis men vem vet hur det blir i framtiden

l'm back

sp0ngeb0b
2018-11-28 16:45
#2

Förr tränade jag en hel del löpning men tyvärr har jag skadat knäna och kan inte göra det längre. Hoppas kunna börja igen när jag har gått på sjukgymnastik. Gick även en hel del på spinning då, men det verkar inte heller funka för mina knän. Har dock inte provat på ett tag så kanske är dags.

Nuförtiden tränas min kondition mest på jobbet (brevbärare), samt på gruppträningspass. Brukar gå på lite blandade pass och konditionsträning är alltid inblandat på något sätt. Ibland ger jag mig ut och cyklar. Periodvis brukar jag ut och åka rullskridskor, men tröttnar lätt då det inte finns roliga vägar att åka på där jag bor. Plus att jag gärna skippar det när det är kallt och halt ute. Har också gått och simmat i perioder, så det hade jag tänkt börja med igen nästa gång jag får friskvårdsbidrag. En blandning helt enkelt 😃

Upp till toppen
Annons: