Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 591 ggr
tlover
11/14/18, 6:16 PM

Att få till att träna när man har barn

Hur får du som har barn till att träningen ska fungera i vardagen?

Jag är duktig på att starta men sedan hamnar något emellan (dottern på ett eller annat sätt, vanligtvis att vi blir sjuka men även den extra tidsbristen och brist på ork spelar in)

l'm back

Annons:
Carrosh
12/5/18, 10:51 AM
#1

Skrev precis i din andra tråd, om träningsschema, det här med att "passa på" och ta små tillfällen här och var istället för ett längre pass. Det funkar inte här heller att köra på ett helt pass utan att blöjbyte, mat, tröst osv. kommer emellan. Och just orken också.

Men just promenader är ju guld, när man kan gå med barnvagn och gå en längre sträcka. Då håller man ju även sin bebis nöjd för ett tag (förhoppningsvis, vet ju att inte alla är supernöjda med att ligga/sitta i vagn någon längre stund). 

Brukar också passa på att gå till affären som ligger längre bort eller ta en omväg till affären för att få lite extra motion och rörelse. Eller att promenera från stan när jag kommer från jobbet, istället för att ta bussen sista biten hem. 

När dottern ligger på golvet/lekmattan och leker passar jag också på att göra några övningar. Squats, armhävningar, knipövningar eller vad som. Många bäckar små, tänker jag.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

NiklasTyreso
12/8/18, 8:13 PM
#2

Jag har hantlar som jag styrketränade med hemma 5-10 minuter innan jag skulle duscha. Knäböj, vad träning på tå för ben, drag för rygg, armarnas fram och baksida och axlar går bra med hantlar. Sen körde jag armhävning för bröst.

Upp till toppen
Annons: