Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 388 ggr
tlover
2018-11-06 16:08

Vid vilka symptom tränar du inte?

Vad använder du för regler om när du "får" och inte "får" träna

Tex halsont, feber, trötthet osv

l'm back

Annons:
TatsuOni
2018-11-06 16:14
#1

Halsont, feber och inflammationer, så tränar jag inte alls.

Extra smärta/skada i leder efter t ex en subluxation varierar. Ibland tränar jag andra delar av kroppen och ibland inte alls, beroende på hur on jag har och vart.

I övrigt så "får" jag träna i mån av tid.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

nypisnina
2018-11-08 00:48
#2

Halsont och feber samt om jag är trött i kroppen p.g.a. mycket träning, då vet jag att det är dags att vila. Om jag har andra sjukdoms symtom så tränar jag oftast lite lugnare.

sp0ngeb0b
2018-11-09 07:26
#3

Jag skippar träningen vid feber och halsont som de andra skriver, om jag har väldigt mycket smärtor i magen, om jag känner mig sliten i kroppen pga mycket träning och behöver en vilodag, eller om jag har ont i knäna. Jag går oftast på gruppträning nuförtiden och där brukar det alltid vara övningar för hela kroppen, och iom att jag även har ett fysiskt jobb där jag behöver hela knän skippar jag träningen om jag har ont. Får jag ont under passet tar jag det försiktigt med benövningar.

BlåPastell
2018-11-25 20:09
#4

Vi har fått lära oss att man ALDRIG ska träna vid halsont då detta kan ge inflammation i hjärtmuskeln vilket gör att man kan dö. Våran idrottslärare hade en kompis som tränat en dag hon fått ont i halsen och som senare dog. Så fort man har en inflammation eller sjukdom ska man inte träna för sin egen säkerhet.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

TriSthlm
2018-11-27 19:11
#5

Vid förhöjd puls innan passet (kan tyda på infektion), halsont, värk i kroppen bland annat.

Upp till toppen
Annons: