Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1233 ggr
Elslind04
8/11/18, 10:55 AM

Bränna 500 kcal/dag, tips?!

Någon som har tips på träningstekniner osv för att förbränna 500 kcal/dag, gärna saker som inte tar alltför långt tid. Brukade tidigare cykla 1 och en halv eller 2 timmar per dag (kollade på film samtidigt, så så länge som filmen var) men det blev lite långtråkigt efter ett tag. (Helst saker man kan göra själv hemma eller typ ute någonstans! Tacksam för svar!

Annons:
sp0ngeb0b
8/15/18, 7:51 AM
#1

Jag bränner ca 500 kcal på en timme av rullskridskor (10 km). Det är jätteroligt dessutom. Löpning ca 400 kcal på 5 km, 30 min. Även crosstrainer bränner rätt mycket.

Carrosh
8/19/18, 1:32 AM
#2

Streetdance eller liknande bränner rätt mycket. Hopprep likaså. Samt löpning, som nämnts. Intervaller i löpning bränner ännu mer, speciellt om du springer upp för branta backar.

Styrketräning kanske också vore något att överväga?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Elslind04
9/4/18, 1:28 AM
#3

Ok tack för bra svar, åkte tidigare mycket inlines men sedan de blev för små har det inte blivit av. Crosstrainer var en av mina favoriter på gymmet, har för tillfället inte tillgång till det dock. Löpning är ju det klassiska, tycker dock det är rätt tråkigt, kanske intervaller är nåt för mig.

NiklasTyreso
10/1/18, 12:46 AM
#4

Du kan kolla kaloriförbrukning för massor av sporter på mabra.com Jag kör tuffa simpass 45 min med 500 meter bröstsim, 500 meter frisim/crawl och 100 meter fjäril 3 ggn/ vecka.

Upp till toppen
Annons: