Annons:
Etikettträningstillbehör
Läst 557 ggr
Mooniq
5/29/18, 8:17 AM

Egen Crosstrainer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett år sen köpte jag en Crosstrainer att ha hemma. Av olika orsaker har jag inte kommit igång förrän nu - men desto mer träning varje dag som går - äntligen! 😃

Jag avskyr att gymma i grupp, jag är ensamvarg. Jag älskar mina promenader men livet har varit tufft mentalt de sista 2 åren. 

Jag köpte en sportklocka i slutet av april och jösses vad den har sparkat igång mig och jag är supernöjd. Snittar ungefär 1 mil/dag på morgonpromenaden och nu har jag äntligen fått så mycket kondition och muskler att även crosstrainern börjar bli en rolig utmaning.

Eftersom jag är överviktig så valde jag en framhjulsdriven, då den är skonsammare mot knäna och rörelsen blir mer cykla/springa/gå än om det vore en bakhjulsdriven som mer blir känslan av att gå i trappor. 

Jag köpte min på träningsmaskiner och fick hem en rejäl kartong. Jag och en kompis skruvade ihop den på 1½ timme. Bra beskrivning medföljde. 

Jag valde en lite dyrare maskin för nu när jag har startat så ska jag banne mig  fortsätta - nästa etapp är att ta fram cykeln - men har inte kommit dit än. 

Jag skruvade upp en tavellist framför CTn på väggen och där sätter jag surfplattan, sen blir det tv/film/musik medans jag trampar.

Vilka egna träningsmaskiner har ni - om ni hellre tränar hemma än på gym?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
MonicaLagerquist
5/29/18, 8:28 AM
#1

Innan vi skaffade hund använde jag vårt gåband ett par timmar om dagen. Rodde även en del på roddmaskinen. Men sen när vi fick hunden har jag slarvat men tanken är att komma igång igen. Främst rodden borde jag ta tag i.

Jag går i rask takt ca två mil om dagen med hunden så där borde det räcka.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
5/29/18, 8:29 AM
#2

Jag har Sports tracker på telefonen som jag använder när jag går.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
5/29/18, 8:43 AM
#3

#1 #2 

Med hund så får du mycket rörelse och motion.  Att ha hund är nog det bästa sällskapet/träningsredskapet - men jag har inget intresse i hundar. 

Jag funderade på att köpa gå/löpband eller crosstrainer men eftersom jag älskar att vara ute o gå så blev det crosstrainer så jag rör kroppen i lite olika rörelsemönster. Roddmaskin är riktigt bra för överkroppen. 

Jag har stavar som jag tar med på promenaderna - inte samma sak men stavarna stärker överkroppen oxå - fast skapar kanske inte så mycket muskler just.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: