Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 708 ggr
emeliiiiieee
2018-05-01 18:49

hemmaträning

Vad kör ni för övningar hemma? Har inte tillgång till redskap osv utan måste vara med kroppsvikt. Har precis kommit fram till att jag måste börja träna men har inte råd med gymkort.

Annons:
Fransu
2018-05-01 18:53
#1

Squats/knäböj, armhävningar, step up på en stol eller pall, sit ups.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Hayabusa]
2018-05-01 18:56
#2

Burpees

papa-bear
2018-05-01 19:47
#3

här har du en sida, kolla på funktionell träning under träningsform, så kanske du kan sätta ihop ett program som du blir nöjd med.

sp0ngeb0b
2018-05-02 04:21
#4

När jag tränar hemma gillar jag att göra någon form av intervallträning eller cirkelträning, t.ex. tabata. Tips på övningar:

- Knäböj. vill du göra det jobbigare kan du ha på dig en ryggsäck full med grejer (kläder/böcker/fyllda vattenflaskor) eller göra s.k. jump squats i stället
- Utfallssteg, vill du ha det jobbigare gör samma som ovan - fylld ryggsäck eller hoppa
- Armhävningar på knäna eller tårna
- Plankan
- Mountain climbers
- Sprattelgubben
- Sitta i jägarställning
- Rygglyft
- Crunches

Vet du inte hur man gör kan du googla på övningen.

Ett tips är att kolla in hemsidan Styrkeprogrammet där du kan kryssa i vad du vill göra för sorts övningar och filtrera. T.ex. kan du välja muskelgrupp, med/utan redskap (samt vilken typ av redskap), svårighetsgrad osv. Sen finns det en liten video som visar hur man utför varje övning. Tror det finns typ 700 olika övningar i arkivet, och man kan sätta ihop och spara program om man blir medlem. Superbra sida.

Upp till toppen
Annons: