Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 728 ggr
Anonym
Anonym
2018-04-23 12:59

Hur få denna kroppsform?

Jag håller just nu på att träna för att få någorlunda styr på min kropp. Den har tagit rejält med stryk efter många års ätstörning, och för tillfället är jag allt för tung. Något som brukar underlätta för mig är att ha ett visuellt mål att jobba mot, alltså hur jag någorlunda skulle kunna se ut när jag är "färdig" (alltså har en sund vikt och mår bra) - men till problemet hör att jag alltid varit överviktig, och inte har en aning om vad som döljer sig härunder.

Häromdagen satt jag och kollade på någon reklam på Facebook, och där, av alla ställen, fick jag syn på en person vars kroppsform jag tyckte var riktigt snygg! Det var en PT som var med i något slags reklam. Naturligtvis lyckades jag inte fånga personens namn eller vilken reklam det gällde (😟), så jag kan inte fråga personen i fråga själv hur hon tränar för att få den formen - men jag tänkte att ni kanske vet? En skärmdump lyckades jag i alla fall ta (har klippt lite för att vara snäll/behålla något slags anonymitet; det var visserligen en reklam men i alla fall) - hur skulle ni gått tillväga för att få till den här kroppsformen? Just nu tränar jag en blandning av cardio/styrka, men är ganska öppen för diverse andra former också. Har tidigare simmat, tränat Zumba, joggat…

Tips mottages tacksamt!  :)

Annons:
Sattyg
2018-04-23 13:48
#1

Hon styrketränar, alternativt crossfit 🙂

Anonym
Anonym
2018-04-23 21:48
#2

Då kan jag fortsätta ungefär som jag gör nu.  Tack!  :-)  Är det crossfit som gör att hon inte är så "buff" (hittar inget bättre ord på svenska), tro?

Bjornberg
2018-04-24 10:38
#3

Att bli synligt musklig och "buff" som du säger är väldigt svårt. De som utövar crossfit på en hög nivå (Briggs, Thoridsdottir, Toomey m.m) ser väldigt muskliga ut men för den "vanliga" människan krävs väldigt mycket träning samt genomtänkt kost för att bli så extremt musklig. Crossfit gör inte att du blir mindre musklig än inom andra träningsformer, men som sagt krävs det väldigt mycket tid för att det ens ska bli aktuellt.

Anonym
Anonym
2018-04-24 11:14
#4

#3 Jag behöver definitivt inte bli så musklig, jag vill bara känna mig vältränad - och se så ut.  Menade mest att man kan bli ganska bullig av styrketräning,  vilket tjejen ju inte är.

Bjornberg
2018-04-26 12:47
#5

Tar väldigt lång tid innan man blir "bullig" av styrketräning.

Anonym
Anonym
2018-04-26 15:57
#6

#5 Jag har ju inte påstått annat, men man kan ju också anta att en PT har hållit på ett tag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: