Annons:
Etikettkost
Läst 872 ggr
sp0ngeb0b
2018-04-20 02:08

App för kaloriräkning?

Hej hej!

Jag har börjat räkna kalorier igen efter ett långt uppehåll. Syftet är att hålla koll på matintaget och makronutrienter. Jag använder appen myfitnesspal, jag tycker den funkar bra men jag tycker den är lite tråkig på något sätt. Inte så peppande liksom.

Så jag tänkte höra vilka appar ni använder och hur ni tycker de funkar? Pris, layout, användarvänlighet, m.m. Extra kul om någon testat flera appar och kan jämföra.

Skulle vara bra om det går att koppla appen till Samsung health (hälsoapp som fanns på min mobil från början), då jag använder den för att tracka min träning och räkna mina steg bland annat. Jag har kopplat myfitnesspal till den och det går bra med träning, men mina steg kommer inte med.

Annons:
johan
2018-05-08 01:39
#1

Lifesum är väldigt bra.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

NjumNjum
2018-05-16 11:26
#2

Cronometer

Fridaaaa
2018-05-16 12:24
#3

Lifesum är toppen :)
Jag lägger dock in träning manuellt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
2018-05-17 07:37
#4

Tack för tipsen men jag sökte mer utförliga svar än så. Kanske inte framgick så bra av inlägget 🤔

Hursomhelst - jag har testat Lifesum nu och jämfört med myfitnesspal som jag är van vid. Den har bättre design men i övrigt tycker jag den är sämre än MFP, jag saknar till exempel flera funktioner som jag har i MFP (har bara använt gratisversionen av båda).

Upp till toppen
Annons: