Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 517 ggr
Linnea777
2018-01-28 16:58

Träningstips?

Har tappat mycket av min kondition och även muskler under 2017. Varit mycket sjuk, lyckades desutom stuka foten under början av sommaren. Började träna innan det var helt läkt vilket gjorde att jag stukade den igen. Så vågade inte träna efter det för att jag var rädd och jag skulle skade mig ännu värre nästa gång. Sen blev det mycket med skolan osv så kom inte riktigt i gång med träningen igen. Men började springa i slutet av 2017 och har verkligen ingen motivation. Blir trött direkt och så fruststrerad över att jag inte orkar lika mycket. Nån som vet några bra tips på varierad träning och hur jag ska bli mera motiverad till det?

Annons:
setfree
2018-01-28 17:11
#1

#0 Det beror lite på vad du vill uppnå. Motivation får man om man tränar med andra som man kan prata lite med i omklädningsrummet efter träningen. Förena nytta med nöje. Man pushar varandra lite.

Spinning och cykelträning är skonsamt mot kroppen och bränner kalorier om man cyklar en längre sväng. Underbart att cykla på våren om man kommer ut utanför staden. Lite farligt med trafiken bara.

Bästa sättet att få muskler är nog ändå gymträning. Inte lika kul men man kan träna året runt. Han man friskvårdsbidrag blir det inte så dyrt heller.

Jag tränar tre gånger i veckan på gym och spelar badminton två gånger. Väldigt kul med bollsport, och trevliga människor. Vi växlar lag hela tiden och spelar dubbel.

Upp till toppen
Annons: