Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 2179 ggr
shia
2018-01-25 18:36

Blåmärke av situps?

Hej, börjat göra ungefär 200 sit ups å 200 squats varje dag(de dagar jag tränar typ ridning osv gör jag typ bara 50-100) men grejen är den att jag typ fått blåmärke på svanskotan:-? Asså gör dem flesta på golvet men om ingen är hemma bruka jag göra i soffan då min svanskota inte tar emot lika mkt men när jag gör(varit så flera år) sit ups på golvet eller tunn matta så är det som att svanskotan tar i hela tiden. (asså benen som stick ut) å asså har typ ett blåmärke på svanskotan å enda sättet jag kan ha fått det när jag gör situps?

Annons:
tlover
2018-04-03 00:38
#1

För det första, träna samma muskelgrupp max varannan dag, gärna snäppet mer sällan. För det andra, minska antalet till max 20 per set om du gör 3set. Eller kör stegrande antal men även då kommer du upp i max 60 stycken totalt eller så. Väger du kanske för lite? Låg vikt kan ge såna problem. Hur är din teknik? Kan det vara där det felar? Det är ju bara skulderbladen som ska upp från marken inte hela ryggen tex. Hur är balansen i coren? Behöver du kanske träna mer rygg? Du skulle ju kunna göra andra övningar tills blåmärkena har läkt ut, det är ju ändå bäst att variera övningar inte bara muskelgrupper

l'm back

shia
2018-04-03 11:55
#2

Skulle tro det hade att göra med att jag höll till på golvet, gör nu 100 sit ups och 100 squats varje dag, utspritt. Asså typ 25 squats, 25 sit up, 25 squats, 25 sit up morgon och kväll och gör sit ups på en madrass då jag ej får blåmärken då:) kör även lite plankan och 90 grader som variation

tlover
2018-04-03 11:59
#3

#2 Du bör ändå inte göra det varje dag och även om 100 är bättre än 200 så är det på snudd för mycket

l'm back

Upp till toppen
Annons: