Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 585 ggr
Anonymos
2018-01-18 19:17

Tips på att hitta motivationen igen!

Okej allihopa! Jag är en tränare sedan lång tid tillbaka, inte stortränare men jag har träning och motion i vardagen varje dag/vecka. Vart förkyld och långvarigt sjuk så jag har inte gymmat sedan november. Första gången för i år var denna veckan.. Jag tycker om att träna rumpa och ben MEN tycker att mina övningar blivit för tråkiga..
Jag kör allt som allt..
* 20 min crosstrainer
* 10 x 3 "Kissande hunden" + bakåt spark
* 10 x 3 Squats med pilatesboll
* 10 x 3 Rumplyft med boll
* 10 x 3 Benpress

Jag har knappt någon träningsvärk efter passet och jag känner heller ingen motivation längre för att träna.
Har ni några tips på hur man kan träna rumpa och ben? Roliga övningar? Jag har kollat youtubefilmer men finner ingen motivation med det heller.

/Anonymos

Annons:
[kiko]
2018-02-20 16:02
#1

Det finns ju mycket appar av olika slag som ger ett träningsschema varje dag. Kanske det kan inspirera? Ger ju i vilket fall lite variation i träningen och man slipper tänka ut något själv ;)

tlover
2018-02-22 22:17
#2

Är det tips på sånt som går att göra hemma du är ute efter?

l'm back

sp0ngeb0b
2018-02-22 22:18
#3

Du kan göra massor av olika squats. Antingen utan vikt bara rakt upp och ner. Eller med skivstång, kettlebells, eller vad det nu finns för vikter på ditt gym. Du kan ta en sandsäck på axlarna och gå upp och ner för några trappsteg (jag brukar ta någon pall eller något på gymmet, gärna två ganska höga "trappsteg" och sedan gå upp och backa ner. svårt att förklara men ja…) Du kan köra squat jumps också. Utfallssteg (lunges) är också bra och går att variera mycket med olika vikter osv.

Upp till toppen
Annons: