Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1180 ggr
Lakritsstjärna
1/11/18, 8:26 PM

Får inte längre någon träningsvärk.

Ger min styrketräning något nu när inte längre får så mycket träningsvärk eller gör jag något fel? Jag har tränat styrka varranan dag och kondition varranna dag i ca 6 mån nu. I höstas behövde jag knappt sätta min fot på gymmet så hade jag sån träningsvärk dagen efter at jag knappt kunde gå. Nu kör jag tunge vikter än tidigare och jag är ganska slut i kroppen efter träningen men träningsvärk får jag ganska sällan.

Annons:
Zepp
1/11/18, 9:57 PM
#1

Det är det som kallas för nybörjarfasen.. som regel så tar ett halvår att gå från att vara otränad till att man kan träna kvalitativt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lakritsstjärna
1/11/18, 10:06 PM
#2

Innebär det att nu när jag inte får så mycket träningsvärk längre så innebär det att jag tränar mer kvalitativt? Jag fick ju samtidigt mest resultat i början då gick det snabbt att orka tyngre och tyngre vikter och orka springa fortare och fortare.

Zepp
1/11/18, 10:14 PM
#3

Ju sämre tränad ju snabbare resultat!

Antingen så är du nöjd och fortsätter som du gjort tidigare elller så tar du till dig mer kvalitativa träningstips.

http://bloggar.aftonbladet.se/ptthomas/2017/07/receptet-bakom-kvalitativ-muskelmassa/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nypisnina
1/12/18, 12:40 PM
#4

Träningsvärk beror på att man är ovan, så om man tränar tungt och allsidigt så får man sällan träningsvärk. Det är oftast bara när man gör något som är nytt för kroppen som man får träningsvärk. Om man inte vill att kroppen ska vänja sig vid det man gör av någon anledning så får man träna mer allsidigt, men själva träningsvärken talar inte om att du har tränat bra eller dåligt egentligen.

Upp till toppen
Annons: