Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 1225 ggr
Stellak197
2017-12-14 19:07

Undervikt, träning?

Hej. Är en tjej på 16 år. Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på. Har alltid varit underviktig men ändå haft lite fett på kroppen, i princip allt mitt kroppsfett sitter i ansiktet :( Skulle så gärna vilja gå upp några kilo, fast i muskler. Har inga former alls och skulle vilja ha en fastare större kropp. Har just nu ett BMI under 15. Har ingen ätstörning eller så. Men är riktigt trött på att se ut som 10 då jag är väldigt kort också (158 cm) Kan inte träna på gym och köper inte min egen mat. Hur kan man göra? Finns det träning man kan göra hemma? Ska man äta mycket och träna stenhårt? Och hur lång tid tar de? Såå tacksam för svar :)

Annons:
[kiko]
2017-12-17 14:03
#1

Hej

Jag tycker att du till att börja med ska kontakta din vårdcentral (eller prata med skolsköterska om det känns lättare) och be att få utreda om det finns någon bakomliggande orsak till att du inte går upp i vikt. Det behöver inte vara något som är fel, tillväxten kan ske lite ojämnt, men med tanke på att du ändå är 16 år tycker jag du ska kolla upp det.

powerade
2017-12-18 21:32
#2

Vissa är bara så. Men man kan alltid prata med VC o.s.v och kolla vad dom har för tips. Min bror fick näringsdrycker för att hjälpa honom upp i vikt men det gick inte. Han käkade normalt och tränade då fickgick han upp 5 kg ganska fort i muskler då. Tänk på att äta ordentlig mat och inte typ sallad. Gärna lite mellanmål då och då som är energirika

Upp till toppen
Annons: