Annons:
Etikettkosttillskott
Läst 874 ggr
lchfmika
2017-10-29 19:25

Proteinpulver/shake innan träning LCHF

Hej.

Jag är ute efter ett proteinpulver/shake som jag kan dricka innan träning och också fungera som ett mellanmål. Jag har försökt googla men jag kan inte så mycket om det, så svårt att veta vad jag ska välja. Jag äter också enligt LCHF så vet inte vilka som är ok.

Har ni någon rekomendation? Bör vara sån man blandar med vatten. Inte mjölk och helst laktosfri,

Annons:
Nils_Sjöberg
2017-10-29 19:46
#1

Whey 80 är det mest populära skulle jag tro. Tror inte den är fri från laktos men hur mycket man tål beror ju på personen i fråga.

Whey 100 är inte speciellt mycket bättre och snor bara mer pengar från plånboken så skulle rekommendera whey 80. :)

lchfmika
2017-10-29 20:33
#2

#1  - Tack.  :)

lchfmika
2017-10-29 20:33
#3

#1  - Tack.  :)

sp0ngeb0b
2017-10-30 16:12
#4

När jag använde protienpulver av mjölkprotein (whey) lärde jag mig att det finns något som heter vassleisolat (eller whey isolate) som då skulle vara utan kolhydrater och fett, så i princip bara protein. Medans vanliga pulver även innehåller kolhydrater och fett utöver proteinet. Kanske kan vara något att tänka på iom LCHF-dieten. Vet dock inte hur mkt det skiljer men du kan ju kolla upp. Jag köpte vassleisolat på Fitnessguru, dyrare än vissa andra märken men jag gick mer efter smak än pris.

Upp till toppen
Annons: