Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 932 ggr
Madelone
2017-10-25 08:59

Tips på inspiration tack.

Hej.
Jag behöver lite hjälp. Motivation för träningen är helt borta. Försöker komma igång med den varannan vecka men det håller väl en vecka och sen är man tillbaka till att sitta i soffan hela kvällen. 
Vill ha lite tips på kanske någon bra tidning som kan hjälpa till att hålla motivationen uppe eller någon blogg / sida på nätet. 
Eller lite andra bra tips.

Även typs på massa frukost. Svårt att äta på morgonen och frukosten blir oftast samma hela tiden om hopp på att få i mej lite. Och när man lessnat på det blir det ingen frukost alls som slutar med att man äter en bulle eller till och med en chokladkaka.

Annons:
SuperLimm
2017-10-25 14:55
#1

Att känna att man vill gå och träna varje gång funkar inte alltid. Det viktigaste som jag tycker är att klara av att tvinga sig själv till gymmet, även om man inte känner för det. Sen kanske man får göra det i några veckor. Det viktigaste i mitt tycke är att ta sig dit. Sen kanske man bara tränar lite i 30 minuter. Men man tog sig dit. Det är en vinst i sig. Måste du äta frukost? Kan du klara dig till lunch om du skippar frukosten?

Mvh Linn

sp0ngeb0b
2017-10-27 06:25
#2

Jag får också tvinga mig iväg ibland. Vissa dagar är jag verkligen taggad på träning, vissa dagar sviker motivationen och vissa dagar har jag ingen energi. Men då är det bara att slänga i sig några koppar te eller kaffe, macka med jordnötssmör och iväg utan att tänka så mycket. Liksom, om jag sitter och tänker "ska jag verkligen träna idag? vill jag? orkar jag?" då blir svaret ofta nej, och allt blir extra jobbigt. Men om jag har bestämt att jag ska gå och träna varje måndag, ja, är det måndag så får jag i stället tänka "idag är det måndag, då ska jag träna. punkt." liksom inte reflektera så mycket över hur jag känner inför det utan bara gå dit. 

Men jag känner också att tidningar etc hjälper för motivationen. Jag har läst bl.a. topphälsa, iform och shape up. Slutade läsa dem när jag blev vegan för det kändes så mycket mindre värt när jag inte kunde laga något av recepten :/ Men i övrigt gillar jag dem väldigt mycket! Även att följa träningskonton på instagram kan hjälpa min motivation. Då dyker det upp träningsbilder och nyttig mat som gör att man blir mer motiverad till att träna och äta nyttigt.

[Devya]
2017-10-31 11:23
#3

Jag vet inte om någon kan hjälpa dig där.

Antingen så vill man eller så vill man inte. Det är åminstone min erfarenhet. Jag pushar mig själv varje dag och det som motiverar mig är mitt mål - to get fit.

Frukost är knepigt men viktigt att variera. Just nu äter jag banan och naturel yoghurt på morgonen. Nästa vecka blir det två kokta ägg ouch lite grynost. Jag tröttnar inte snabbt då jag kan äta samma sorts frukost flera veckor i streck.

Scorpio97
2017-11-08 12:55
#4

Oftast har jag inte motivation till att träna (eller simma i mitt fall). Har jag tänkt simma en viss dag, så gör jag det bara. Om jag börjar tänka på det så är risken stor att jag blir hemma. Jag har som regel att jag måste ta mig till simhallen och simma minst en längd om jag har planerat att simma den dagen. Efter en längd får jag gå hem igen om jag vill. När jag väl är där så blir det i princip alltid ett vanligt pass ändå, för jag är ju ändå där :) Sen blir det lättare när man kommer in i rutinen, så dom första veckorna är svårast. 

Jag äter bara middag och ibland lunch, så frukost-tips har jag inga tyvärr. Men jag brukar kolla på Kostdoktorns sida om jag vill ha tips på mat, det är dock LCHF/lågkolhydratkost. Här är tips på frukost: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept/frukostar
Sen kan det vara bra att fundera om du egentligen måste äta frukost, eller om det skulle gå lika bra utan. En del (exempelvis jag) fungerar lika bra eller bättre utan att äta något på morgonen.


//Jessie

[Tilde]
2017-12-05 16:02
#5

Pinterest, jag har gjort två olika anslagstavlor där för både motivation i form av snygga muskulösa kroppar och övningar och en annan med inspirerande citat. :) Men i slutändan handlar det ju om att om du verkligen vill uppnå något måste du jobba för det. En nyttig, billig och enkel frukost är overnight oats med chiafrön som serveras med jordgubbar och banan! Smakat sjukt gott men är som sagt både nyttigt och enkelt. :) man kan ju servera den med andra frukter också - äpple, banan och kanel är jättegott!

Upp till toppen
Annons: