Annons:
Etikettstyrketräning
Läst 1099 ggr
Lakritsstjärna
2017-09-11 10:39

Lyckas göra chins

Jag har som mål att orka göra en ordentlig chins. Jag håller på att träna upp styrkan i armarna och jah orkar ta högre och högre vikter. Men chins hår inte jag blir bara hängande men händerna i stången och rör mig inte upp en cm hur mycket jag än tar i. Jag är inte super tung ca 55kg. Några tips för att lyckas snabbare?

Annons:
Odd
2017-09-11 11:53
#1

Du måste träna ryggmusklerna för att göra chin-ups eller pull-ups, kolla upp olika ryggövningar. Du kan börja med att ha något att stå på under stången och ta hjälp av benen för att komma igång och ha stöd, på så sätt tränar du rätt muskler utan att belasta fel

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

nypisnina
2017-10-16 15:56
#2

När jag var för tung för att orka göra chins i början så tränade jag överkroppen, hela överkroppen och det gjorde jag tillsammans med att jag ställde mig på en stol under min stång och försökt hänga kvar i stången när jag liksom redan var uppe, jag gick av stolen såklart, långsamt gled jag förstås neråt för jag orkade inte hålla kvar mig där uppe, men sen gick jag upp igen och gled neråt. Det gjorde jag ett par, kanske tre ggr i veckan tills armarna var slut varje gång. Efter ett tags träning så orkade jag hoppa upp till böjda armar och försökte hålla mig kvar så länge jag orkade om och om igen, efter några veckor gjorde jag min första chin och sen fortsatte det bara. Skitbra träning!

Upp till toppen
Annons: