Annons:
Etikettkonditionsträning
Läst 4833 ggr
blåbärspajen
2017-09-09 12:40

träna upp kondition från noll

Hur gör man på bästa sätt för att träna upp konditionen från noll? 

Går just nu bara promenader på ca 10-20 minuter några gånger i veckan..

Annons:
Iskall
2017-09-09 12:48
#1

Jag skulle gärna vilja ha tips jag med. Cyklar till och från jobbet i genomsnitt fem dagar i veckan, en sträcka som är ca 2 km.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

vendelay
2017-09-09 12:51
#2

Intervallträning är nog det snabbaste sättet. T.ex. gå, springa, gå, springa. Enklaste är att mäta upp en sträcka i antingen tid eller meter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Niklas
2017-09-09 13:29
#3

#0: Öka längden och hastigheten på promenaderna och antal gånger i veckan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

NiklasTyreso
2017-09-17 00:35
#4

Kondition är färskvara så man måste träna regelbundet flera ggr i veckan och fortsätta regelbunden träning resten av livet. Olika träningsformer tränar kroppen på olika sätt så variera dig så du blir allsidigt tränad, men det viktigaste är att träningspassen blir av flera ggr per vecka alla veckor. För att träningspassen ska bli av, välj att träna det som är kul och skönt för dig!

nypisnina
2017-10-16 15:51
#5

Intervallträning är bäst enligt mig. Bygger kondis som en galning på det. Du kan börja med att försöka promenera ca 30 min minst 3 ggr i veckan och sen öka, antingen längden på promenaderna eller hur ofta eller öka tempot. Det kommer att öka konditionen och sen hade jag börjat med intervaller. Det är bra att börja med allt långsamt så man inte går från lite promenader till fullt ös.🙂

Zadeira
2017-11-06 19:25
#6

Om du inte orkar/kan gå längre än 10-20 minuter åt gången och inte orkar/kan öka tempot så är det bra att öka antalet gånger du gör det. Antingen öka antalet gånger i veckan, eller att göra det fler gånger per dag.

Jag har varit väldigt sjuk ett par år nu och är tillbaka på noll vad gäller både styrka och kondis, och för mig är det hjälpsamt att promenera 10-15 minuter minst 2-3 gånger om dagen, istället för att ta längre promenader som jag inte kan pga min sjukdom.

Annons:
Lindas75
2018-06-03 22:13
#7

Uttjatat kanske men vardagsmotion som trappor istället för hiss och lunchpromenader. Regelbundenheten är en viktig faktor i ökad kondition då den som sagt är en färskvara.

Om man känner energin tryta, ta ett ordentligt mellanmål gärna med lite extra protein så orkar du mer. :)

Kika gärna in på min blogg för fitnessinspo. :) 

https://lifestylebylinda.com/2018/05/27/kraftig-viktnedgang-pa-ett-ar/

vendelay
2018-06-03 22:34
#8

Linda, har du ens kollat om det är okej enligt reglerna att göra reklam?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: