Annons:
Etikettkost
Läst 1072 ggr
tlover
2017-08-21 22:59

Träningsmat för specialkostare?

Jag åkte förra veckan in på akuten pga gallan (förmodligen), förmodligen för att jag åt mängder av ägg dagen före så nu försöker jag undvika dom.

Problemet är att det var min "efter träning mat" och jag har även massa annan mat jag inte tål. 

Så jag behöver tips på mat till efter träningen utan

Laktos, ägg, gluten, råa äpplen, råa päron, rå stenfrukt, råa morötter, mandel, nötter och större mängder fett.

Jag tål spår av allt och jordnötter (som inte är en riktig nöt)

Dessutom så ska den vara billig, enkelt/snabbt och helst utan kött/fisk då jag är väldigt petig ang källan till kött/fisk (som gör köttet/fisken dyr).

Finns det nån som har någon idé?

l'm back

Annons:
nypisnina
2017-09-04 03:05
#1

Laktosfri kvarg, finns det? Det tillsammans med bär är gott, proteinrikt och mättande.

NiklasTyreso
2017-09-17 00:44
#2

Laktosfri yoghurt, osockrad och med låg fetthalt. Bönor finns att köpa färdig att värma och äta. Ok protein och långsamma kolhydrater som ger jämn blodsocker kurva. Med bönor undviker du katabol nedbrytning vid lågt blodsocker och bönorna ger inte heller fettinlagring från högt blodsocker. Bönor är supermat!

tlover
2017-09-17 10:26
#3

#2 Fast efter träning är det ju bra med lite snabba sockerarter, det hjälper en att bygga muskler.

Laktosfria mjölkprodukter är ju tyvärr inte billiga.

l'm back

NiklasTyreso
2017-09-17 21:03
#4

Yoghurt är i naturell form naturligt laktosfri. Du behöver inte köpa de dyra yoghurtarna med tillsatt laktasenzym. Det är bara yoghurt som är naturligt laktosfri p g a yoghurt kulturen. Filmjölk, kvarg, kefir och yoghurt drycker med tillsatt mjölk efteråt är inte laktosfria. Ren naturell yoghurt är laktosfri.

SuperLimm
2017-10-26 11:19
#5

Vad för mat är du ute efter? Ett mellanmål eller typ middag?

För vill du ha middag är det bättre att äta bra lagad mat. Men vill du bara få i dig lite extra protein efter träningen för att hjälpa muskeluppbyggnad osv så räcker det med en proteinshake. Jag vet dock inte hur det är med laktos i vassleprotein tyvärr men vassle är det som är bäst efter träning då det proteinet tas upp snabbt av kroppen.

Mvh Linn

tlover
2017-10-26 11:25
#6

 #5 Mellanmål med lagom mycket protein + medel till snabba kolhydrater. Ej shakes och liknande

l'm back

Annons:
powerade
2017-12-18 21:46
#7

http://www.styrkelabbet.se/proteinrik-mat/ http://iform.se/nyttig-mat/superfood/topp-10-har-finns-det-flest-proteiner Lindahls har en naturell kvarg som är laktosfri. Något dyrare men det är då inte mycket!

Upp till toppen
Annons: