Annons:
Etikettövrigt
Läst 1381 ggr
Herveaux
2017-06-05 12:57

Snäll träning för en otränad kropp?

Jag har som mål att gå ner ca 20kg och har tänkt börja med simning.

Har ni några tips på andra träningsformer som är snälla och inte sliter på lederna hos en otränad tjockis-kropp?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
tlover
2017-06-05 13:02
#1

Kampsport (oftast börjas det på lätt nivå), promenader som senare blir jogging, cykling, rodd,  styrketräning (se däremot till att göra rätt), (lättare) dans, yoga osv

Ett tips är att testa sig fram tills man hittar något kul

l'm back

Herveaux
2017-06-05 13:08
#2

Tack för tipsen!

Promenader får jag idag tack vare jycken, så det är inga problem att få mer av.
(Raskare sådana får bli på egen hand då hunden hatar värmen…)
Yoga har jag varit sugen på att prova ett tag så det ska jag absolut titta närmare på!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mooniq
2017-06-05 13:15
#3

motionsdans.

om du har tv-spel där man agerar så är det kul och svettigt.

jag la en slant på en framhjulsdriven crosstrainer som är snäll mot knän och leder. jag har oxå 20 kg att tappa. jag läste på  och framhjulsdriven är bättre än bakhjulsdriven eftersom stegen blir ovala och längre än på en bakhjulsdriven, där blir det mer trappgång och höga steg, eller låna en motions/vanlig cykel

kolla med gym -de har ofta styrketräning/konditionsträning för äldre - börja där för att sen gå över till kraftigare styrka/cardio- träning.

Allt är bättre än noll, det är min vision. 🙂☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Carrosh
2017-06-06 14:37
#4

Simning är jättebra! Skonsamt och det är lätt att välja nivå på det själv, ju mer man tar i desto hårdare träning blir det ju. Fördelen med simning är ju att det är så skonsamt eftersom det inte är några hårda stötar, utan man är i princip viktlös (fel definition egentligen, men du förstår nog vad jag menar). Sen går det ju alltid att börja lätt med enkla övningar som armhävningar, squats, plankan, utfall osv. Brukar finnas massor med bra tips i diverse tidningar och magasin även på nätet, samt massvis med videos på youtube. Om det är så att du vill komplettera konditionen med styrketräning, förstås. :)

Har ni någon gratis sommargympa i din stad/din ort? Det är ju också en väg att börja i så fall. Dels får man ju pepp i och med att man är flera, dels får man instruktioner och dels så får du ju bra övningar att kunna fortsätta med även hemma.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: