Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 2814 ggr
Oskar17
4/19/17, 12:25 AM

Knäpper i armbågen

Hejsan detta får bli mitt första inlägg men absolut inte sista😄 För kanske 2-3 veckor sedan när jag Gymmade med 2 kompisar så gick vi på boxningssäcken och slog lite o tramsa runt.. Jag var så dum att jag skulle ge den en lavett/örfil så jag vecklar ut min hand samt arm rakt o slår allt vad jag har på säcken! Och med den kraften samt helt rak arm/hand så böjdes ju självklart armen åt fel håll.. Jag fick ont en stund men de gick över efter nån dag men den stora frågan är varför det börjat knäppa i armbågen när jag vecklar ut den? Finns det nått jag kan göra? Nån som har vart med om nått liknade? Tacksam för alla svar och spekulationer!😊 Obs. Det gör knappast ont eller så men om jag vecklar ut den i nån anourlunda vinkel så kan de kännas lite konstigt. Skulle gärna vilja åtgärda detta problem innan det är försent då jag bara är 17 år och vill inte att detta ska kunna hindra mig ifrån att bli större o bygga muskler!

Annons:
[Outlawly]
4/19/17, 9:43 AM
#1

Det kan ha varit ett muskelfäste som tog stryk, eller en sena som blivit för töjd och hoppar snett.

En bra början är att visa det för en läkare, och sen kanske att gå till någon massör som håller på med idrottsskador eller rehabilitering.

nypisnina
4/19/17, 1:33 PM
#2

Gör bara övningar där armbågen inte klickar och kör aldrig armen helt rak utan stanna då den fortfarande är böjd då du tränar så musklerna tar stryk istället för leden, låt musklerna runt leden bli korsetten som håller leden stabil så bör det inte bli problem i framtiden. Jag är överrörlig i nästan alla leder och klickar jämt och det hindrar inte mig från något så länge jag aldrig sträcker ut lederna till att det tar stopp. Gissar att det är viktigt för dig att göra nu så det läker och om något blev uttöjt så får det en chans att gå tillbaka.

Upp till toppen
Annons: