Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 413 ggr
Skogsdjuret
2017-03-28 20:35

Digitalt verktyg för träningsförslag?

TL;DR: Jag letar efter ett digitalt träningsverktyg som föreslår ett träningsschema och som tar hänsyn till ens tidigare träning. Mål: träna upp styrka och kondition så att jag kan börja någon typ av gruppträning till hösten utan att helt göra bort mig ;)

Efter nästan helt träningsuppehåll (pga sjukdom) så har jag haft svårt att hitta motivationen att komma igång igen, eller att hitta motivationen att fortsätta eftersom det blir så uppenbart hur mycket jag tappat under uppehållet. Jag har provat lite olika anfallsvinklar och kom och tänka på ett verktyg som jag såg för flera år sedan (men då inte hade behov av): man fyllde i sin profil och fick ett  träningsschema som man skulle följa, komplett med konditionsövningar och instruktioner för styrkeövningar med kroppen som vikt. Om man underpresterade eller överpresterade justerades det kommande schemat. 

Jag hoppades att få "order"/"recept" på träning, och som dessutom reagerar på hur bra det går för mig, skulle kunna hjälpa mig men kan inte hitta programmet igen. Då vi lever i en tid av överflöd av appar så hoppas jag någon här kan tipsa om liknande program eller app :)

Tips om appar/program som inte gör det som jag efterfrågar men som kan vara intressant för min situation mottages också ^^

Annons:
Anonym
Anonym
2017-03-28 20:42
#1

"Jefit" finns för Android, vet inte om det finns för I-phone, men den är super bra tycker jag! 🏋😊

Skogsdjuret
2017-03-29 11:01
#2

#1 Tack för tipset! Jefit verkar inte göra det jag bad om men sorterar det under "intressant ändå för min situation" :)

Carrosh
2017-04-02 12:24
#3

Fitocracy finns också. Där får man dessutom poäng för varje grej man genomför, hjälper ju säkert någon att hålla motivationen uppe. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: