Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 839 ggr
Anonym
Anonym
2/16/17, 11:09 PM

Förkylning!

Hur länge ska man ha känt sig frisk efter en förkylning innan man börjar träna igen?

Annons:
[LadyK]
2/16/17, 11:34 PM
#1

Beror sig på förkylningen enligt mig. Jag tränar för fullt om jag bara känner av näsan och har lite hosta men allmäntillståndet är bra. Om jag känner av halsont, feber eller är onormalt trött tränar jag inte.
Jag har varit förkyld sen i oktober mer eller mindre hela tiden så det hade inte blivit någon träning om jag ska vänta ut det.

Bill&Bull
2/17/17, 12:21 AM
#2

Ifall du mår bättre men fortsatt lite snuvig så kan du träna, kanske inte gå ut för hårt direkt dock. Om du är krasslig i halsen ska du undvika träning tills de försvinner.

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym
Anonym
2/17/17, 10:37 AM
#3

Okej! Tack för era svar! Har varit hemma sen i tisdags, satsar på att börja jobba på måndag igen! Har ont i bihålorna och tung i huvudet även lite halsont, men det börjar kännas bättre idag! ☺Får se om det blir nån träning på måndag då! 😉

Anonym
Anonym
2/17/17, 1:03 PM
#4

#1 Nyfiken fråga! Vet du vad din förkylning beror på? Är det allergi? Det låter ju inte bra att du varit förkyld sen i oktober! Kanske ett läkarbesök vore på sin plats? 🤔😷☺

[LadyK]
2/25/17, 12:40 AM
#5

Jobbat mycket så ber om ursäkt för sent svar. Jag är multiallergisk och reagerar i princip alltid på något i luften, växter djur osv. Mycket av mina förkylningssymptom kommer ur det. Har varit dunderförkyld precis med halsont och feber med 9 dagars ofrivillig vila men är på väg tillbaks till full träning.

Anonym
Anonym
2/25/17, 10:17 AM
#6

#5 Okej! Usch det låter inget vidare med multiallergi! Eller förkylningen som du nyss haft, låter som likadan förkylning jag hade, är fortfarande inte bra i bihålorna så det har inte blivit nån träning på 14 dar nu……. 😢 Ska försöka komma iväg på måndag! 😊

Annons:
[LadyK]
2/26/17, 12:09 AM
#7

#6 Hoppas du kommer iväg. Är tufft att komma igång igen efter de där ofrivilliga uppehållen.

lisa90
3/1/17, 8:35 PM
#8

Jag tränar aldrig om jag har ont i halsen. Däremot om jag bara är snuvig så tränar jag, men ser till att inte bli särskilt andfådd.

Upp till toppen
Annons: