Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 824 ggr
sparklee
2016-11-13 21:17

sträckning i ljumsken

Hej!

Jag har troligtvis fått en sträckning i ljumsken/ljumskarna. Det började för någon/några månader sen. Jag sträckte mig på en match, det var så hemskt att jag var tvungen att avstå från träningarna en hel vecka och hade svårt att gå upp för trappor samt att gå normalt. Det värkte mest hela tiden. Detta gick snart över och jag började träna som vanligt igen och självklart kom det tillbaka, inte lika aggressivt men ont gjorde det. Det har nu på gått såhär ett bra tag. Sträckningarna fortsätter komma tillbaka olika aggressivt och jag fortsätter träna eftersom smärtan inte är olidlig längre. Men självklart gör det att jag inte kan prestera fullt ut och det blir jobbigt i snabba riktningsförändringar m.m. Jag har avvisat detta ett bra tag då de oftast går över, men lika snabbt kommer det tillbaka. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i problemet då jag älskar min sport.

Jag ska boka tid hos en sjukgymnast, dock är den sjukgymnasten oftast en "tejpa och kör" sjukgymnast. Vet ni vad jag ska göra. Ska jag vila helt från "intensiv träning" en längre tid? Eller tejpa och köra?

Tack på förhand.

Annons:
nypisnina
2016-11-16 15:27
#1

Vad tränar du? Gör andra övningar tills smärtan går över och börja sedan långsamt. Att man har ont indikerar ju att något är fel, därför låter "tejpa och kör" inte så bra i min mening. Gör inte övningar eller träna inte sådant som belastar där du har ont och kör bara till smärttröskeln när du är fri från smärtan - dvs - sluta när det börjar kännas. Under vilan så är det ändå bra att träna på annat sätt för läkningens skull.

Upp till toppen
Annons: