Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 1025 ggr
immobilized
2016-09-20 12:26

Hösten är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag väljer att inte lägga upp några bilder på mig själv i tråden. Jag har under flertal år kämpat mot mina ätstörningar och har valt att inte väga mig, mäta någonting eller dyl utan endast fokusera på att jag orkar mer, blir snabbare och starkare etc. än hur mycket jag väger eller inte. Hoppas det är okej att jag lägger in en annan bild ist.

Höstträningen har dragit igång för hundarna lite smått.
_(Har polarhundar som är arbetande draghundar)
_Det är fortfarande för varmt för att träna alltför långa distanser eller tuffa banor med dem, men de kör på så gott det går när temp är okej.
Och med detta innebär det ju så klart att jag också måste dra igång min träning efter sommarjobbet. Tack o lov fick jag en del träning tack vare jobbet jag hade, men nu blir det lite andra bullar ändå!

Ut och springa, cykla och köra kickbike står på schemat.
Jag är dessutom lyckligt lottad över att frivilligt eller ofrivilligt träna på gården då man lyfter saker, sköter hushåll och gårdsunderhåll och dessutom finns alltid kreativa sätt att använda naturen på till styrka och annat.

Nu när jag dessutom har en timvik tjänst hos kommunen så använder jag simhall och gym gratis också!
Nu byggs vår simhall om men i slutet av oktober ska det vara klart.
Så då ska jag o sambon simma och gymma tillsammans.
Dessutom borde gruppträningarna i core och cirkelgym också starta nu i septembers slut hoppas jag.
Så kommer, förhoppningsvis, bli en hel del.

Jag går hos psykolog och vi har tillsammans utformat ett träningsschema och jag följs upp av dem för att inte överdriva mitt tränande eller dyl.
Så jag har ögonen på mig. Även vänner och familj naturligtvis.

Någon mer som tränar mycket utomhus på egen hand?
Kom gärna med era favorit träningsformer och tips!

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
Drömmis
2016-10-10 06:19
#1

Vi kör barmarksdrag vi med :D. Är ju superkul! Inte kommit så långt att vi vågat oss på cykel ännu, men det blir förhoppningsvis med tiden.

Upp till toppen
Annons: