Annons:
Etiketthemmaträning
Läst 6240 ggr
[Tilde]
9/17/16, 8:39 PM

Min träningstråd

Jag tänkte starta en träningstråd för att hålla mig själv motiverad! För ca 1,5 månad sedan fick jag diagnosen skolios efter att ha haft ryggbesvär i över 2 år. Det var så illa att jag inte klarade av varken studier eller mitt tidigare stillasittande jobb. När jag äntligen fick en diagnos bestämde jag mig för att jag inte kunde leva på smärtstillande utan jag ville ändra mitt liv. Jag började träna och är nu snart inne på min 5:e vecka av träning. 😃 

Jag kör styrketräning hemma både med kroppsvikt och med frivikter, samt yoga, totalt ca 1 h per dag eller minst 6 dagar i veckan. Olika muskelgrupper olika dagar för att låta musklerna vila tillräckligt. Jag äter inget socker (förutom det som är naturligt i maten), undviker gluten och äter inte mejeriprodukter eller rött kött (moraliska skäl). Jag håller även rätt bra koll på mina macros så jag vet att jag får i mig allt jag behöver. 

Här är några bilder på hur långt jag har kommit på bara 4 veckor.

Har tappat ca 5 cm runt låren (och blivit lite solbränd haha)!

Drygt 3 cm runt midjan har försvunnit.

Har använt hantlar i 2 veckor nu… Ja, jag spänner på båda bilderna!

Jag har fortfarande en lång väg kvar till mitt mål, vilket är mer en kroppstyp än något annat, men jag är på rätt väg och det gör mig väldigt glad! 🙂 Jag har dessutom bestämt mig för att plugga till dietist tack vare denna livsstilsmakeover. Så nu hoppas jag att jag inte behöver lida på grund av min skolios mer. Jag kämpar på!

Annons:
[Tilde]
9/28/16, 6:44 PM
#1

Här kommer en liten uppdatering! Det är vecka 6 nu sen jag började träna, alltså har jag hållit på i 1,5 månad nu whooopwhopp. Jag har försökt jobba mer på mina obliques (jag kan väldigt få muskelnamn på svenska, men magens sidor alltså haha) och involverar med cardio i min träning så minst två gånger i veckan kör jag någon slags HIIT. Jag tränar nu 5-6 gånger i veckan (push [triceps, axlar och bröst], pull [biceps, rygg och mage], legs, push, pull, legs) och har söndag som fast vilodag.

Jag har även höjt procenten protein i min diet eftersom jag försöker förlora fett men samtidigt inte förlora muskler. Det börjar ta sig, även om det fortfarande är långt kvar. 😎

[Tilde]
10/5/16, 12:17 PM
#2

Har varit förkyld men kom äntligen igång igen efter några dagars paus/yoga. Gjorde 200 squats (20 st av 10 olika) samt push igår. Idag var pull och jag märker stor skillnad på min vänsterarm som nästan är ikapp höger nu! Här är en bild tagen för 3 veckor sedan och en bild från idag.

Det märks att jag har jobbat med axlarna tycker jag! 🙂 Är så glad att det går framåt, även om mina armar fortfarande är väldigt svaga haha.

[Tilde]
10/10/16, 11:49 AM
#3

Här kommer en till bild på mina framsteg! Detta är efter leg day, så musklerna i överkroppen är inte pumpade efter träning men jag kände för en bild ändå eftersom detta är vecka 8 och alltså snart 2 månader sedan jag började. 😃

Det är dåligt ljus så jag ska försöka ta en bättre bild imorgon när det är pull day så får vi se om det gör någon skillnad. Men jag är så stolt över mig själv att jag inte har gett upp trots att jag varit sjuk i 1,5 vecka och motivationen inte har varit på topp. Har självklart fortfarande långt kvar tills jag når mitt mål och jag behöver speciellt jobba mer med mina armar och lår, men det är på väg! 😎 Min kropp ser lite sned ut för vinkeln och för min sportbh inte är rak, så don't worry - skoliosen är inte så illa!

[josten]
10/10/16, 8:46 PM
#4

Bra jobbat ! Kämpa på 😊👍

[Tilde]
10/14/16, 6:04 PM
#5

#4 Tack så mycket! 🎈

[Tilde]
10/14/16, 6:07 PM
#6

Tänkte slänga in en till "före och efter"-bild. Jag har tyvärr extremt dåliga "före"-bilder då jag inte riktigt ville ta kort på mig själv då… Men hur som helst hoppas jag att man ser skillnad. Jag ser i alla fall enorm skillnad på min kropp nu och då. 😃

Annons:
[Tilde]
10/18/16, 4:52 PM
#7

Har varit sjuk IGEN men efter 3 dagars vila var jag tvungen att träna igen , kändes bra! Blev pull, så Biceps och rygg samt lite mage. Imorgon kör jag push och har lite nya övningar planerade. Onsdag blir ben och förmodligen också HIIT. Jag kämpar på! 🦸‍♂️

[Tilde]
10/23/16, 11:32 PM
#8

Gymmade igår och ökade min vikt på cable bicep curls till 20 kg (fast jag tar fortfarande bara 7 kg i hantlar haha). 🤐 Målet är ju att nå 10 kg innan nyår så jag kämpar på med det och diverse andra små mål på vägen. Fokuserade mest på rygg dock så nu har jag härlig träningsvärk! Imorgon blir det push-dag och jag ska försöka köra lite HIIT också. 👍

[Tilde]
10/30/16, 3:08 PM
#9

Gymmet idag igen! Klarade 25 kg på cable curls idag men körde mest rygg. 🙂 Gymmet har äntligen fått en smith machine så jag kan göra squats enklare med vikt! Whoooopwhooop! 😃 Hade min Gymshark-tröja och tights från Noisy May på mig. Rosa ❤️ Gymmar för övrigt endast en gång i veckan då det är ett skolgym så det är bara tomt på helger, hihi.

[Tilde]
11/7/16, 4:35 PM
#10

Förra veckan blev det knappt någon träning då min hund är sjuk och det har varit stressigt, men nu är jag back on track! Är uppe i 8,25 kg hantlar för mina curls. Körde leg day idag med HIIT. Ska öka tiden för min HIIT också, samt köra det minst två gånger i veckan. 🎧

Jag gjorde såklart också min yoga och blev riktigt glad när jag märkte att jag knappt tappat någon vighet alls trots att jag inte tränat yoga på en vecka. Så allt går framåt just nu med träningen vilket känns fantastiskt! 😃 Jämför jag med hur jag såg ut i augusti är det enorm skillnad vilket gör mig stolt, oavsett om andra människor ser lika stor skillnad som jag gör eller ej. 

Kämpar fortfarande med att tappa liiiiite mer kroppsfett och jag tror att mer fokus på HIIT kommer att göra susen, hihi 👍

Michaela-N
11/15/16, 3:11 PM
#11

Inspirerande! Följer :)

[Tilde]
11/15/16, 6:14 PM
#12

#11 Tack! Kul att du vill följa :) 

Det känns bra när ens föräldrar märker hur muskulös man blivit på överkroppen jämfört med för under 3 månader sedan. Jag har börjat med HIIT minst två gånger i veckan men tränar inte lika ofta, typ 3-6 gånger i veckan beroende på. Jag ska höja till 9 kg för bicep curls i helgen eller på måndag så jag når absolut mitt mål med 10 kg innan nyår! 😃 Här är en liten "progress"-bild från förra veckan.

Efter nyår ska jag lägga stor fokus på benen och då blir det nog något mål som har med underkroppen att göra innan sommaren, samt ett nytt mål inför nästa nyår. Jag gillar att lägga upp lite större mål någon gång om året och mindre mål på väg dit så det känns extra motiverande även om det är långt kvar tills man når det stora målet. 🙂

[Tilde]
11/22/16, 1:28 PM
#13

Nu är jag på 9 kg i dumbbell curl och ska om någon vecka gå upp till 10 kg. 🙂 Har varit lite slapp med träningen på sistone för jag har haft så mycket för mig men sjuk hund osv… Men har i alla fall tränat minst 3 gånger i veckan.

Tror mitt mål för nästa år ska vara att kunna gå ner i split vilket jag över med hjälp av yoga. Eventuellt ett HIIT/konditionsmål också. Wooohoo!

Annons:
[josten]
11/22/16, 9:30 PM
#14

Följer ja med 😎

[Tilde]
12/5/16, 6:09 PM
#15

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade. Har varit rätt slapp på sistone men har kört på då och då. Idag nådde jag mitt mål med 10 kg dumbbell curls! 🥳 Körde annars push idag men var tvungen att lägga till lite Biceps också. Imorgon är det leg day och då planerar jag att kombinera det med HIIT. 

Idag fick jag vara en kanin för att inte visa mig med otvättat hår osv, hihi. Slänger också upp en bild på hur mina lår och min rumpa har vuxit på tre månader (kanske inte syns så väl dock). Har egentligen fortfarande tappat flera centimeter runt låren sen augusti men de har helt enkelt blivit mycket mer muskulösa. 🙂 Har gått ner i vikt till 51,5 kg vilket känns lite skumt då jag inte har tappat muskler. Oavsett har jag inte vägt så lite på 4 år och det är 10 kg mindre än när jag vägde som mest. 😃

[Tilde]
12/14/16, 12:17 PM
#16

Hallå allesammans! Det blev en veckas paus i träningen p.g.a. sjukdom och stress men igår körde jag ben igen, vilket var skönt. Har träningsvärk idag dock, haha 

Hur som helst, tänkte visa upp en Före och efter-bild på mina lår som har krympt! Det är idag precis 17 veckor sedan jag började träna. Måste dock tillägga att benen inte har varit min fokus då jag inte har möjlighet att träna på gym så det blir svårare utan tillgång till maskiner/barbells, etc. Min främsta benträning är alltså antingen kroppsvikt eller med dumbbells. Men jag är nöjd! 🙂

Idag blir det push! Ska fokusera mycket på triceps (och axlar) nu till nästa år då jag lagt stor fokus på Biceps denna höst. Håller på att skriva en lista med mål inför 2017 som jag kan dela med mig av sen. 👍

[Tilde]
12/14/16, 5:29 PM
#17

Lämnar några till bilder här för en liten uppdatering! Magen är sig lik trots att jag inte gjort magövningar på flera veckor. Får slänga in några sets imorgon på min pull day. Älskar "up and down plank", alltså när man går ner och upp från armbågarna medan man plankar. Fast mina triceps kanske är för ömma imorgon. We'll see…

Sen tycker jag att folk som säger att man inte kan bygga en rumpa med endast kroppsvikt är väldigt orättvisa. Jag kör antingen kroppsvikt eller squats med en dumbbell på 10 kg (tränar hemma and it's all I've got atm). Kanske hade jag fått ännu bättre resultat om jag hade tränat med tunga vikter men jag hade INGA muskler i rumpan för några månader sedan så jag är jäkligt nöjd. 😃

[josten]
1/1/17, 2:17 AM
#18

Hur går det ?

[Devya]
1/2/17, 7:30 AM
#19

Alltså jag blir så glad över den här tråden. Jag hinner inte träna mera men då jag har ett så fysiskt jobb så tycks jag få en massa muskler ändå. Just nu är jag i samma skick som dig tydligen om jag tittar  på dina senaste bilder. Kanske även lite mer muskulös. Jag har aldrig lyckats få så här mycket muskler genom träning tidigare. 

Jag skulle dock hoppas att jag får mera muskler sen då jag börjar träna igen men tja.. Fast jag har kört på med en massa otroligt tuffa program (2h program) och tränat 5ggr i veckan så har det aldrig gett lika bra resultat som nu då jag jobbar så jag antar att jag gör något fel….

[Tilde]
1/3/17, 3:09 PM
#20

#18 Det går bra! Tog en liten paus över julen men tränade igen 1/1! 😃 Blev ett push-pass då jag har börjat höja vikterna för tricepsövningar. Här är en bild från den dagen - vänsterarmen börjar ta sig…

#19 Kul att höra! :) Jag vet ju inte hur du tränar när du väl gör det, men det gäller ju alltid att pusha sig själv och använda de tyngsta vikterna man kan. Så att ha ett fysiskt jobb kanske har hjälpt dig att lyfta tyngre saker än du annars skulle? Sen är såklart mat extremt viktigt för om man har ett lager fett på kroppen skymmer det ju musklerna och äter man för lite får man inte alla näringsämnen man behöver för att bygga muskler och må bra.

Jag flyttar för övrigt om 2 veckor för att plugga Dietetik! I'm so excited! 😍 Blir dock inte lika mycket träning på grund av detta, men tre gånger i veckan kör jag i alla fall!

Annons:
[Devya]
1/3/17, 7:11 PM
#21

#20 Då jag tränar så pushar jag mig alltid till max. Jag svettar floder och är helt utmattad efteråt att jag endast orkar sitta ner och försöker andas normalt igen. Jag  får alltså upp ett ordentligt flås och mina muskler klarar inte alls av att pushas mera efteråt. 

Mitt fysiska jobb är tungt men inte tyngre än mina träningspass (jag städar). Det är bara det att det blir 8 timmar av fysiskt jobb istället för 2½ timmars träningspass. Så där ligger väl skillnaden antar jag.:)

Åh, låter spännande. Jag hoppas att det går riktigt bra för dig. Låter spännande det här med dietetik. :) Att träna tre ggr i veckan är nog riktigt bra ändå. Det är bra för musklerna att kunna vila upp sig ordentlligt också :)

Inaarah
1/3/17, 10:06 PM
#22

Gud, vilken bra inspirationstråd! Kul att följa! :) Ska äntligen försöka komma igång ordentligt med träningen igen. I samband med att jag började plugga, har flyttat en del o.s.v. har träningen blivit lidande i höst, så det ska bli SÅ skönt att komma in i rutinerna igen nu vid terminsstarten. Är bara så rädd att motivationen kommer tryta när jag inte har samma styrka som förut… så detta var PRECIS vad jag behövde! Tack - och himla bra kämpat Tilde! 🎈

[Tilde]
1/26/17, 4:08 PM
#23

Nu är jag tillbaka! Har inte tränat sedan början av månaden då jag har haft fullt upp med flytt och skolstart, osv. - jaaa det är en dålig ursäkt, förlåt! Men idag körde jag en full body workout med yoga på slutet och tänkte träna det som inte värker imorgon. 😂 Som tur är har jag inte tappat så mycket muskler eller lagt på mig fett, trots att det var drygt 3 veckor sedan jag tränade sist. Midjemåttet är fortfarande 59 cm, men vikten har jag ingen koll på. 

Här är en bild från dagens hemmaträning, med min fina Simba som såklart ligger och hejar på i bakgrunden. Ska jobba mer med min diet (ska ju bli dietist - woohooo!) och fortsätta som vanligt med mycket fokus på triceps och ben just nu - är ju så nära att gå ner i split! 🙂

[Tilde]
1/28/17, 9:15 PM
#24

Fick galen träningsvärk i lår och rumpa efter mitt senaste pass så jag har slappat nu i helgen. 😂 Kör Push imorgon bitti dock med lite bicep curls och magövningar mot slutet. Tänkte köra ben måndag kväll om jag orkar (ska till veterinären på eftermiddagen så vi får se) och Pull efter det. Tar det lite som det kommer men undanflykten att jag inte har tid finns inte kvar. 😎

Vill också tipsa om Heidi Somers (BuffBunny) och Whitney Simmons på Youtube - dessa två tjejer motiverar och inspirerar mig så jäkla mycket! ✨

[Tilde]
1/29/17, 9:32 PM
#25

Det blev push day fast träning på kvällen, efter middagen så jag var lite uppblåst på bilderna (åt en mindre nyttig middag, oops!), men det känns skönt att magmusklerna ändå skiner igenom lite grann, haha. 🤓 Ska försöka ta bild på morgonen nästa gång så det blir lite mer rättvist. Och måste börja dricka mer vatten igen! Har blivit så dålig på den sen jag flyttade för glasen här är så små… 😂

Körde även tre snabba sets Biceps och lite magövningar mot slutet. Försöker träna mina obliques (vad det nu heter på svenska.. sidan av magen) mer då jag känner att det behövs mer än själva magrutorna. De finns redan där under ett litet lager fett, haha.. Vet inte om jag ska försöka tappa lite mer fett eller inte, vi får se! Trivs som jag ser ut nu men det vore kul att testa i alla fall. 🍸

[Devya]
2/6/17, 4:18 PM
#26

#25 Försiktig bara så att du inte får en fix idé. Det är lätt att fixera sig vid sådant här då man väl har börjat. Been there, done that! :)

Michaela-N
2/6/17, 8:00 PM
#27

Vilka sjuka rutor 😍

Annons:
[Tilde]
2/7/17, 8:18 PM
#28

#26 Hur menar du? :) Att man går för långt? Jag är inte en sån person (om man kan säga så) så jag är inte orolig för att det skulle gå fel. 🙂 Pluggar dietetik också så jag vet hur viktigt det är med näring - jag äter som en häst btw, haha

#27 Haha tack! 😃

[Tilde]
2/21/17, 3:03 PM
#29

Att få ont i kroppen av att inte träna på ett tag är rätt bra motivation. 😂 Har haft fullt upp med skolan och flytt igen så jag har inte "kunnat" träna på ett tag, men körde igen idag. Det blev ben och lite armar/axlar då jag har haft ont i höger axel i några dagar. Sen såklart yoga på slutet :) Mina obliques har börjat synas mycket mer nu utan att jag har ändrat min diet eller tränat dem, haha. Har inte kört magövningar på tre veckor tror jag, men det ser bra ut ändå. 🙂 Det har gått ETT HALVÅR sedan jag började träna! Helt galet! Tack alla som har följt mig hittills 🌺

[Tilde]
2/22/17, 12:21 PM
#30

Här kommer en till uppdatering :) Körde ben igår så idag blev det överkropp! Tycker det är kul att jag har minst kroppsfett nu under alla dessa månader fast jag varken räknar makros eller äter extremt nyttigt nu för tiden. Äter nog bara lite mindre skulle jag tro… 😂 Kämpar nu hårt igen för att komma över 10 kg i dumbbell curls… Förhoppningsvis har jag höjt vikterna med några kilo innan sommaren i alla fall! 

[Tilde]
2/23/17, 4:42 PM
#31

Tredje dagen i rad som jag tränar! 😎 Idag blev det triceps och lite mage då jag inte har tränat mage på så länge och resten av musklerna har träningsvärk. 😂 Tycker mina armar var rätt snygga idag så jag slänger upp en till bild, hahaha… Man ser ju i alla fall skillnad på armarna på bilden till vänster där jag flexar samt till höger där jag istället fokuserade på magmusklerna. Mitt mål är att se ut som på bilden till vänster i neutralt läge… Blir att jobba hårt för det!

Sen vill jag ta upp något mindre kul, en "osäkerhet" jag har med min kropp. Jag har sedan ett par år tillbaka haft problem med 'svullna revben'. Det är musklerna vid vänster revben som är svullna/överansträngda på grund av min skolios - min ryggrad vrider sig nämligen och dessa muskler hjälper till att hålla den rak och på plats.  Detta har resulterat i att mina magrutor är ojämna - jag hade EN magruta till och med innan jag började träna på grund av detta. Man kan fortfarande se detta ibland och framför allt i profil då revbenen sticker ut mer på vänster sida. Tror inte riktigt detta går att träna bort, men det har i alla fall jämnat ut sig lite och jag har lärt mig att flexa så det inte riktigt syns. 😃

Hur som helst… Är på 8,25 kg nu i tricep extensions och ska höja till 9 kg nästa gång! Försöker även köra mer armhävningar men jag har haft ont i axeln ett tag så vanliga armhävningar gör tyvärr för ont just nu. Har ju tidigare negligerat triceps lite grann tyvärr så de är lite efter. Är fortfarande fast på 10 kg för bicep curls då jag har gjort så många uppehåll, men ska jobba extra på detta nu innan sommaren! Blir att köpa en eller två 20 kilos hantlar snart - såklart där jag kan justera vikten. :)

LisaF
2/24/17, 9:53 AM
#32

Wow vilken inspiration! Och vilka framsteg du gör! Fantastiskt kul att följa 🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tilde]
2/24/17, 6:37 PM
#33

#32 Tusen tack Lisa! 🌺

[Tilde]
3/5/17, 8:57 PM
#34

Har haft svårt att hinna med träningen nu när jag pluggar till en tenta, men jag körde lite armar samt ben idag med yoga efteråt. 🙂 En suddig bild som visar att det i alla fall börjar bli en liten "bula" vid Biceps!

Är uppe i 9 kg hantel för triceps nu (som har legat efter). Och har börjat göra armhävningar vilket jag ärligt talat har varit för svag för innan.. 😂 Det går framåt i alla fall! Mina favoritövningar för benen är just nu deadlifts och hip thrusts! Jag har tappat väldigt mycket fett på rumpan så den har inte riktigt vuxit än men nu är det i alla fall mer muskler än innan, hihi

Annons:
[Tilde]
3/7/17, 2:02 PM
#35

Äntligen klar med tentaplugg så nu kan jag träna som vanligt! Det är så svårt att se på sig själv då man (oftast) tittar sig i spegeln varje dag, men jag har förändrats galet mycket! Jämförde en bild när jag började (augusti 2016) och en bild från februari i år. Okej att det är lite olika vinklar, men kolla bara formen på höfterna!

Idag blir det Biceps + rygg och sen såklart yoga. 🙂 Ska bara dricka lite te och värma upp mig från dagens långa promenader innan jag tar på mig träningskläder och kör.  Det gäller att lyxa till det när man kan. 😎

Jag ska för övrigt tatuera mig imorgon på högerarmen så jag kommer nog inte att kunna träna armar på ett par dagar - mina tatueringar brukar läka helt på 5 dagar så jag tar nog i alla fall imorgon + torsdag ledigt från armövningar. Blir att satsa på ben mest! hihi

[Tilde]
3/13/17, 4:12 PM
#36

Jag är förkyld med huvudvärk så jag tog det rätt lugnt idag på träningen. Blev lite ben och lite Biceps. Tänkte köra pull imorgon om jag mår bättre, annars blir det nog bara en lite lugnare överkroppsdag. 

Bild från idag 🙂 Känner att jag har tappat styrka men det kanske beror på att jag inte har så mycket energi. Har också skadat knäet på något vis så jag saknar att kunna göra squats och lunges!

[Tilde]
3/14/17, 1:43 PM
#37

Vill bara berätta att jag gjorde headstands idag! Först vågade jag inte ens stå mot en vägg så jag ställde dit en pall att sätta fötterna på så det inte blev lika stort avstånd att hoppa upp till väggen. Sedan tog jag bort pallen och gjorde utan den. Efter det gick jag inte hela vägen in till väggen med benen utan jag gjorde riktiga headstands fast med väggen där utifall. Efter det gick jag bort från väggen och gjorde dem på riktigt (med ett berg av kuddar framför mig utifall). 😃 Det hela tog kanske 30 min! Ska träna på att hålla balansen mer med väggen där som stöd innan jag börjar göra dem helt utan hjälp igen. Känner att så fort jag tränat upp balansen ska det gå bra att göra dem fritt en längre tid. 🎈 

Målet är att kunna göra the scorpion pose, men det kan nog ta några år då min rygg fortfarande är rätt stel på grund av min skolios.

[Tilde]
3/15/17, 4:00 PM
#38

Idag körde jag kombinerat push + pull då jag inte vet hur mycket jag kommer att hinna träna resten av veckan. Men det gick bra! Körde 6 kg på axelpress (en arm) vilket är rätt mycket för mig, så det känns extra bra! 😃

Avslutade med yoga vilket också var skönt då jag fortfarande har lite träningsvärk i benen. Ska försöka hinna med att köra ben igen i veckan. Har också beställt ett hantelset på 20 kg (två stycken 10 kg som man kan bygga på så en blir 20 kg max). tre gummiband och ett hopprep. Sen skulle jag bara vilja ha en barbell så är jag nöjd, men det får nog vänta.

[Tilde]
3/21/17, 9:52 AM
#39

Jag måste bara säga att jag är galet stolt över mig själv som inte har gett upp efter så lång tid. 😎 Jag har alltid varit en sån som blir jättepeppad i början men tappar orken efter ca en månad eller två. Jag tror att anledningen till att jag aldrig gav upp denna gång (förutom att jag ville bli av med smärtan) är för jag har dokumenterat mina framsteg så mycket, tagit kort, tagit mått… Varje litet framsteg har hållit mig motiverad helt enkelt. :)

Igår körde jag mage för första gången på länge. Tränar i princip aldrig magen för den används i så många andra övningar. Men då och då kör jag några set efter ett annat pass. Imorgon får jag äntligen mitt paket så på fredag eller torsdag eftermiddag blir det leg day! Woop woop! Idag kör vi nog pull så länge.

Michaela-N
4/20/17, 11:04 PM
#40

Hur har det gått för dig?

[Tilde]
5/26/17, 12:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Hallå allesammans! Jag är inte försvunnen, har bara haft fullt upp med skolan. Träningen har halkat efter lite men jag kör fortfarande på! Har t.om. gått ner ännu en jeansstorlek för min midja bara krymper 😂 Kör fortfarande på push, pull, legs och försöker att äta lite fler kalorier. Har inga ryggproblem alls i princip och mår väldigt bra generellt! Är extremt nöjd med min kropp som den ser ut nu, ca 8,5 månader efter jag började träna. :) 🙌

Annons:
Michaela-N
5/26/17, 1:00 AM
#42

Bra jobbat!

[Tilde]
6/14/17, 6:22 PM
#43

Hallå där! Nu är det sommar och jag har tagit lite paus från träningen. Tränar någon gång då och då men ska från och med nästa veckas helg börja gymma i princip varje dag under juni och juli månad då jag kommer att ha tillgång till gratis gym! ✨

Här är en jämförelse med en bild från juni 2015 och en bild från juni 2017. Jeansen jag har på mig passade mig inte förra sommaren men sitter nu perfekt. Jag blir lite ledsen när jag ser tillbaka på bilder från just 2015 för jag tycker synd om mig själv. Jag vill aldrig mer gå tillbaka till att ha en kropp jag inte älskar och är stolt över. Aldrig mer!

[Tilde]
10/9/17, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Oj jag har inte uppdaterat på länge! Keeping it real.. har inte tränat på en månad. Eller, från mitten av augusti till slutet av september. Var för stressad och hade för mycket i mitt liv helt enkelt. Men nu är jag igång igen och har ändrat lite grann… Jag är numera 100% plant based, vegan alltså. Inkluderar mycket mer HIIT i min träning, plyo och magövningar (som jag i princip aldrig gjorde förut). Vill mest tappa lite fett och bli starkare men också öva min kropp på rörelser. :) Jag kan lyfta tunga vikter men har svårt med kroppsviktsövningar. Detta måste ändras! Uppdaterar när jag ser resultat :)

[Devya]
10/9/17, 7:59 PM
#45

Jag har en fråga! Hur hanterar du det faktum att brösten blir mindre? Jag har nämligen lite svårt med det där. Om jag tränar och skaffar muskler så får jag en platt mage men även mindre bröst. Tränar jag mindre så får jag behålla mina stora fylliga bröst men jag får ju då ingen superplatt mage. Jag blir så tudelad! Speciellt då min man föredrar att jag har lite rundare höfter och fylliga bröst istället för en muskulös och fast kropp utan fett! :p Finns det något sätt att få allt man vill ha?! 😁

[Tilde]
10/10/17, 2:38 PM
#46

#45 Jag har ju gått ner en kupstorlek (eller 1,5) sedan jag började träna så det är ju något man får räkna med. Jag personligen bryr mig inte då jag hellre är vältränad med något mindre bröst. Är ju helt upp till en själv vad man föredrar men jag hade inte anpassat mig efter min partner i alla fall! :) Det viktigaste är att man själv är nöjd, så alla de killar som säger åt mig att inte bli för muskulös kan ta sig… haha Men man kan ju såklart träna och ändå inte förlora så mycket fett, det beror helt på. Magrutor får man dock inte då men man behåller mer av brösten (och annat fett på kroppen).

[Devya]
10/10/17, 7:30 PM
#47

#46 Nämen precis! Det är ju inte så att min kille ber mig att träna mindre men han har ju sina preferenser. Han stöttar mig oberoende. :) Jag älskar att ha stora fylliga bröst men längtan efter en helplatt mage är ju också stor! Den är ju nog redan liten och jag har en del rutor men jag skulle vilja ha en stenhård mage. 😊 Jag måste bara bestämma mig för vad som är viktigare!

[Tilde]
12/5/17, 3:48 PM
#48

Hallojj! Har tyvärr ingen ny bild då ljuset i min lägenhet är sämst såhär års. Men jag har börjat med tidsbaserad träning istället för sets och reps - sååå mycket roligare och jag har ingen ursäkt om att jag inte har tid eller hatar en viss övning. Går upp en halvtimme tidigare på morgonen och kör hiit/kroppsviktsövningar (1 min per övning och 30 s vila mellan varje övning, totalt 20-30 min). Tänkte hålla de tunga vikterna till helger eller eventuellt kvällar. :) För övrigt håller jag kosten rätt ren. Äter som sagt veganskt och lever på grönsaker, baljväxter, soja, osv. Väljer frukt framför godis. Bakar dock ibland, men inte ofta! haha… Räknar inte macros eller nått utan går på den kunskap jag har från min utbildning (dietistprogrammet). Ligger stadigt i vikt men förbättrar nog muskelmassan nu när jag hittat rätt träningsform :)

Annons:
Michaela-N
12/8/17, 5:14 PM
#49

Kul att höra :)

[Tilde]
2/2/18, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Uppdatering! Jag har på grund av ryggsmärta inte kunnat träna mycket alls sen jag skrev här sist. Min skolios har tyvärr blivit värre och jag är väldigt sned om jag inte spänner min torso… men detta har nu motiverat mig att träna ännu mer! Idag körde jag rygg :) och ja, jag har en rätt mesig rygg men hoppas kunna ändra på det! Här syns också lite av min sneda ryggrad.

[Tilde]
3/5/18, 9:56 AM
#51

Jag var hos sjukgymnast i mitten av februari och fick några övningar att fokusera på. Jag har försökt inkludera dem mer i min träning och kör någon form av rygg och core-övning till varje pass! Det värsta med skoliosen är rotationen, så jag försöker stärka musklerna så de kan hålla emot bättre när ryggraden vrider sig. Igår blev det pull + legs! Idag tänkte jag köra push med lite rygg och magövningar. Kanske uppdaterar med ett kort efter, men jag bulkar lite just nu… :)

[Tilde]
4/21/18, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Tränar inte jättemycket nu för tiden pga skolan, men jag går i snitt typ 10000 steg/dag, mycket i uppförsbacke och väldigt snabbt och det har gjort en stor skillnad för mina ben! Jag tror att det kommer synas väldigt väl om ännu en månad! :) Idag hade jag leg day med några ryggövningar just för skoliosen.

Lindas75
6/3/18, 10:20 PM
#53

Sjukt bra kämpat! Är själv inne på min egen viktresa nu, så kika gärna in på min blogg/ Instagram för mer inspiration. :)

https://lifestylebylinda.com/2018/05/27/kraftig-viktnedgang-pa-ett-ar/

[Tilde]
8/14/18, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Efter en ganska lat sommar (pga värmen) kör vi igen! Målet är främst att förbättra mina armhävningar och överkroppsstyrka innan vintern.

[Tilde]
9/4/18, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Har snart tillbaka mina armar! Tycker verkligen att armhävningar hjälper att bygga axlarna bra :) Körde rygg idag med lite Biceps. Har tappat så mycket styrka i mina Biceps men den får jag snabbt tillbaka… Har så mycket motivation nu både vad gäller studierna och träningen. Blir nog en svinbra höst!

Annons:
Upp till toppen
Annons: