Annons:
Etikettkost
Läst 1135 ggr
Ary
5/4/16, 4:35 PM

Mattider när man tränar

I vanlig ordning kom jag hem från min dag och tänker mig iväg till simhallen. Problemet  är det vanliga - jag är hungrig men äter jag nu tar det 2-3 tim innan jag orkar träna. Har testat olika varianter på mellanmål, proteinshake då jag rapar proteinpulver hela träningen, parmaskinka och getost likaså. Äter lowcarb, ibland lchf så bananer osv som är vanligt som mellanmål. Gissar att proteinbarer kan bli som shaken plus att det är dyrt… Nötter är ju extremt energirika att det förmodlingen blir som en middag till innan jag rent faktiskt får middag, svårt att äta lagom. 1000 kcal jordnötter springer det lätt iväg till typ.. Fettkaffe har jag iofs inte provat än.

Idéer någon?

Annons:
Carrosh
5/8/16, 7:55 PM
#1

Ägg kanske kan vara något? Typ ett kokt ägg innan träningen, så har du inte ätit dig proppmätt men du har energi till träningen och något i magen. Annars kan ju grönsaker av olika slag kanske vara något?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Majbot]
5/11/16, 10:59 AM
#2

Riskakor 👍

[Devya]
5/12/16, 10:20 AM
#3

Jag brukar äta en banan eller ett mellanmålskex. Det tar bort den värsta hungern och sen då jag tränar så försvinner hungern väldigt snabbt för mig. 

Efter ett ordentligt träningspass är jag aldrig hungrig, om jag dock har tränat endast en liten stund så brukar jag oftast vara vrålhungrig efteråt.

Upp till toppen
Annons: