Annons:
Etikettkosttillskott
Läst 1684 ggr
OneSound
9/3/15, 4:26 PM

Tips på proteinpulver?

Hej!

Jag har precis skaffat ett träningsprogram och kostprogram från en PT. 

Men det jag funderar över är proteinpulver. Vilket bör jag välja? I mallen jag köpte stod det Hydro pulse, men vad är det? 

För tillfället dricker jag ett slimming te på morgonen samt ett glas vatten med MSM i. Har fått ett P-system som jag ska följa, men finner det lite svårt då det var så lite saker på listan och jag vet inte riktigt hur jag ska räkna ut annat vad de motsvarar. 

Men tex så kunde jag äta havregrynsgröt + jordnötssmör + hydro pulse typ. 
Hon sa dock efter jag frågade att jag kunde köra efter lifesum appen med egna inställningar, men skulle vilja använda schemat jag fick ändå. 

Detta blev lite förvirrande haha.. men vet inte riktigt hur systemet funkar? Ska jag köra på med appen bara? Målet är gå ner i fett samt bygga muskler.

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
Lindb
9/3/15, 9:09 PM
#1

Hydro tas upp väldigt snabbt i kroppen, enligt vad jag förstår. Jag har fått tips om 100 gold whey standard. Men jag kör på billigaste alternativet från gymgrossisten, whey-80. Kolla igenom deras hemsida! Sedan kan du även köpa casein-80 och ta på kvällen före sänggående, det tas upp långsamt och är då perfekt under natten. Innebär att din kropp alltid har protein tillgängligt.  Då gör du allt för att musklerna inte ska brytas ner, och att kroppen ska förbränna fett istället :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/3/15, 11:33 PM
#2

Åh okej! Får kolla upp det där. Är du nöjd med whey-80? :) Tack för svar!

Aut viam inveniam aut faciam

Lindb
9/4/15, 10:30 AM
#3

Absolut, proteinpulver generellt är jag vääldigt nöjd med! Har helt klart hjälpt till i muskelbyggandet. Whey-80 smakar helt okej dessutom. Double rich chocolate är bäst att dricka med vatten enligt mig. Du kan ju testa köpa små portionspåsar för att kolla smak och det!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/6/15, 1:27 AM
#4

Ja det verkar ju väldigt smidigt! Får testa de här näst. Blev faktiskt proteinpulver inköpt spontant idag, helt oplanerat. Blev whey 100 utan smak, tänkt ha det i morgongröten.

Aut viam inveniam aut faciam

Lindb
9/6/15, 1:10 PM
#5

Men vad roligt! Härligt! :D Kom gärna med en liten recension, om det inte smakar så illa är det faktiskt något jag också skulle kunna tänka mig göra!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/6/15, 10:16 PM
#6

Hoppas på bra resultat! :)) Absolut, ska äta det imorgon bitti så skriver nog imorgon någon gång.

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
OneSound
9/7/15, 11:59 AM
#7

Åh fyfan. . Jag är inte direkt kräsmagad men fyyyyy! Köp inte neutral proteinpulver till gröt. Big nooope! Blev inte mycket bättre i shaker, först trodde jag att de va ok men ah icke. Lånade sambons shaker som inte höll tätt när jag skakade plus de blev massa klumpar. Tog mycket av mig att inte spy på sista klunken. Så ja… kan man göra något med pulvret? Och någon som vet goda hyfsat okej prissatta pulver? Är student så hehe. Gärna något som funkar i gröt med jordnötssmör.

Aut viam inveniam aut faciam

Lindb
9/7/15, 12:54 PM
#8

Fasen, jag misstänkte det.. Jag kollade upp tips på gröt med proteinpulver, men ärligt talat låter allting bara äckligt, oavsett smak. Men whey-80 med double rich chocolate-smak är gott rent generellt. Särskilt med mjölk. Det du kan göra med pulvret du redan har är att använda det i smoothie.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/7/15, 3:38 PM
#9

Jo tyvärr, låter ju så smidigt så blev besviken haha. Orkar inte äta så mycket protein till gröten annars så.
Åh okej, får testa den smaken, tack :) Ska undersöka hur mjölk passar in i min diet just nu, låter gott med mjölk och choklad. 
Ja bra idé!

Aut viam inveniam aut faciam

RobinEH
9/7/15, 4:00 PM
#10

Jag är inget stort fan av proteinpulver i gröt. Men av de jag testat så föredrar jag definitivt vanilj. Att köra med naturell smak är strongt, även om det inte smakar i närheten av så äckligt som enskilda Aminosyror så är det inte så gött. Du kan testa att smaksätta det själv, då utan att blanda det i gröten. Kakao och lite sötningsmedel lär fungera, men mjölk är definitivt att föredra före vatten.

Jag brukar förhålla mig till MMsports och Selfs proteinpulver, billiga och bra smaker.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

OneSound
9/8/15, 11:46 AM
#11

Okej, ja konsistensen vart ju väldigt konstigt av pulvret också, så får bli en separat shake istället. Tydligen var de lite för strongt för mig haha. Tack ska testa det! Åh okej, ska kolla upp dom! Btw är kvargen från Garant, är den likvärdig med tex lindahl? Den står inte vid de andra sorterna kvarg på min Willys så funderade lite. Men konsistensen på den är så krämig och god för att vara kvarg.

Aut viam inveniam aut faciam

Lindb
9/8/15, 1:26 PM
#12

Ja jag försökte göra någon slags glass av proteinpulvret… konsistensen blev helt sjuk och klumpig. Men i shake blir det helt lent! 

Absolut är det likvärdigt! Det som kan skilja är väl kaloriinnehåll och smak. Men då kan du bara ta lindahls och garant och läsa på näringsvärdena! Jämföra protein/kolhydrater/fett.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/9/15, 9:01 AM
#13

Hm ja man ska väl använda pulvret i shaker och vara nöjd typ, haha. Okej! Mer protein i Lindahls än i Garants. Mer kolhydrater (sockerarter) i Garant. Mindre fett i Garant. Så de är ju viss skillnad, men smaken och konsistens är såå mycket bättre på Garant att jag nog är villig att offra lite protein.

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
Lindb
9/9/15, 1:20 PM
#14

Haha ja, exakt. Eller lära sig gilla äckliga saker… Men casein (som jag tipsade om att du kunde ta på kvällen) ska man kunna göra goda fluff med, om man söker efter bilder på det så ser det supergott ut, men jag lyckades inte. Verkar som att man måste ha elvisp och vispa ganska rejält för att det ska bli krämigt istället för klumpigt.

Ah okej, det är säkert ändå bara marginell skillnad, nu när du säger det ska jag faktiskt testa garant istället för lindahls, har lite svårt för smak/konsistens generellt på alla kvarg. 

Hur går det med proteinpulver-testandet?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

OneSound
9/10/15, 2:36 PM
#15

Hm låter krångligt de för med fluff! Ja gör det, återkom gärna med vad du tycker! Nej har varit sjuk och inte känt för att testa potentiellt äckliga saker haha. Piggare nu så får se om jag vågar mig på tipset jag fick.

Aut viam inveniam aut faciam

lisa90
9/14/15, 8:44 PM
#16

Jag brukar köpa Star Nutrition whey - 80, vanilj eller double rich chocolate är godast. 

Föreslår att du bakar proteinbars på det äckliga pulvret! Jag brukar göra på fri hand, typ havregryn, jordnötssmör, kakao, proteinpulver, nån form av sötning (lr honung/dadlar) och kaffe om du gillar det. Ev lite kokosmjöl om det är kladdigt. Ner i mixern med allt och provsmaka. Finns massa recept om man googlar :)

[Majbot]
9/14/15, 10:47 PM
#17

whey 80 smakar skit imo, möjligtvis är cookies and cream gott till proteinbars(hemmagjorda). Köper alltid mm sports body science, gott som attan (Y)

shilton
9/26/15, 3:39 PM
#18

Ett pulver jag nyss köpt är Star Nutrion,s Gourmet-Pro med mint-chokladsmak! Grymt god! 900 g för 199 kr! 🤪

shilton
9/26/15, 3:41 PM
#19

Ser nu att den är prissänkt till endast 159 kr på gymgrossisten! 😃

fiafia89
9/28/15, 5:32 PM
#20

whey 80 smakar skit tycker jag. Just nu har jag börjat med Holistic Proteinpulver, smaksatt,  men utan socker eller sötningsmedel vilken jag tycker är toppen, smakar helt ok, definitivt bättre än whey ^^ finns på typ apotea, bodystore

Annons:
Upp till toppen
Annons: