Annons:
Etikettövrigt
Läst 1952 ggr
sagat
2015-03-16 21:50

tränar men ändå ingen snygg kropp??

jag går på pass och de som visar hur man ska röra sig kan juh ha flera pass på en dag och de ser ut att klara det galant medan man själv håller på att dö haha, men det jag tänker på är juh att de jag har sett är typ mulliga men ändå tränar så mycket? jätte många som tränar ofta som är mulliga eller inte har några synliga muskler eller platt mage.. varför ser de inte ut som modeller? om man tränar som en galning så borde man juh efter ett tag ha sjukt snygg kropp? eller?.. känns inte så kul att träna om man inte kommer att få en snygg kropp?

Inga elaka kommentarer tack!

  • Redigerat 2023-08-20 18:02 av TatsuOni
Annons:
ChristineL
2015-03-16 21:55
#1

För att det beror på hur man lever i övrigt, gener och ämnesomsättning bland annat.

[TanatosNyx]
2015-03-16 21:58
#2

Du kan träna ihjäl dig, lever du på dålig mat kommer ingenting att förändras. Så enkelt var det med det.

Zepp
2015-03-16 22:01
#3

Glöm det.. och det är ingen elak kommentar.

Träning är en sak.. viktnedgång något helt annat.

Är man mullig så behöver man reducera fettvikten.. så på så sätt är vikt en sak i sig.

Men att få en snygg estetiskt tilltalande kropp handlar även om att ha proportionerligt med muskler på rätt ställen.. där kan träningen göra nytta.

Att träna sig ner i vikt samtidigt som man bygger muskler är inte alltid så lätt, för det är oftast två diametralt olika koncept.

Att gå ner i vikt kräver att det uppstår ett kaloriunderskott.. för att bygga muskler krävs kaloriöverskott och träning.

Sen så spelar inte alltid vågen så stor roll.. för muskler väger oxå.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sagat
2015-03-16 22:54
#4

Tack för bilden :)

Drömmis
2015-03-17 10:18
#5

Säger som Zepp. Två helt olika saker.

Gå ner i vikt är ofta mer kondition medans muskler byggs med styrkeövningar (oftast) .

Därför är det rätt logiskt att många som går på ex. gympa/dans pass kanske har nåt extra kilo då de vill gå ner i vikt, och gå ner i vikt är något som tar tid, man får ingen superkropp snabbt utan det handlar om att planera kost och träning så att det fungerar långsiktigt och man då med tiden går ner i vikt och sen börjar bygga muskler, det kan ta några/något år.

Sen så har gener, jobb (om man är stressad) sjukdomar etc. även betydelse för hur man ser ut.

ChristineL
2015-03-17 10:29
#6

TS, är det fult att vara mullig menar du?

Annons:
sisela
2015-03-17 15:22
#7

Finns många svar på din fråga TS. 

Antingen har du ett lite skevt ideal och tycker att folk är mulliga fast de inte är det. 

Eller så tycker dessa människor om hur de ser ut och vill vara som de är, samtidigt som de håller konditionen och grundhälsan igång. 

Eller så är de folk som redan har gått ner massor i vikt, men har en bit kvar till sitt mål.

Eller så tränar de men äter fel.

Eller så tränar de för att de ska kunna äta som de har lust att äta. 

Eller så gillar de att träna och gör det utan att maximal viktnedgång är målet. 

Eller så har de redan uppnått vad DE  tycker är en snygg kropp, och tränar för att hålla den sådan.

etc etc… 

Fokusera på din egen träning du.

sagat
2015-03-17 15:25
#8

Jag har läst att muskler förbränner fett i 48 timmar efter ett pass och typ löpning förbränner bara medan man springer… då bör juh styrketräning bränna mer fett? 

Ja jag fokuserar på mitt men om jag inte ser att det funkar för andra hur ska de då funka för mig? vill veta om pass räcker

[TanatosNyx]
2015-03-17 15:29
#9

#8 " vill veta om pass räcker" Aldrig. Glöm det. Det räcker inte med några träningspass, man måste göra en livsstilsförändring för att uppnå resultat. Du måste tänka på vad du äter, hur du sover, hur mycket du rör på dig utöver din träning, och så sen träning på det. Sen tar det tid att få resultat.

Om du hade gått i en grupp där alla ser ut som modeller; tror du då att du automatiskt kommer att se ut som dem bara du gör samma träningspass som dem, så är du väldigt fel ute! 🙂

sagat
2015-03-17 15:32
#10

om man går typ 2 timmars promenad och tar styrkepassen borde man väl bli snygg sen? ;) om man tränar varje dag?

[TanatosNyx]
2015-03-17 15:44
#11

Inte om du inte sköter maten etc. Hur mycket ska vi behöva upprepa det?

Drömmis
2015-03-17 17:05
#12

#10. Som 11 säger. Det krävs att man ändrar livsstil och äter, sover etc. rätt. Är själv ett levande exempel på det.

Tränade 2 timmar på gym och promenerade minst 2 timmar om dagen förut. Vart bara extremt mager, inga muskler eller särskilt snygg (va träningsnarkoman typ). Nu när jag äter bra dvs. ordentligt och sunt, sover bra samt tränar lagom har jag väldigt definerade muskler och bra kondition samt mer ork och energi.

Sen vet jag inte om styrka bränner mer än löpning, antar att det beror på hur snabbt/långt man löper, hur man löper etc. och hur mycket man lyfter etc. det är ju dessutom två helt olika områden.

Att träna varje dag är inte heller att rekommendera då det snarare kan bryta ner musklerna istället för att bygga upp de. Rekommenderar att du frågar nån på gymmet om de kan hjälpa dig med ett träningsschema för just det du vill nå :).

ChristineL
2015-03-17 17:44
#13

#10 - Man blir inte snygg för att man tränar!

Annons:
Zepp
2015-03-17 19:38
#14

Som sagt vad och som redan pepåkats.. snygg är en upplevelse i betraktarens öga!

Tränar gör man oftast för att gå upp i vikt, dvs muskelvikt.. eller åtminstone för att få en bättre fysik/hälsa/uthållighet!

Att gå ner i fettvikt.. är betydligt svårare.. och träning kan vara en del av detta, men bara en lite del, livstil, kost, sömn, psykisk o fysisk hälsa samt gener tillsammans har större betydelse!

Såå, börja med att skaffa föräldrar med bra gener och en bra uppväxt.. sen kan du förädla det grundkapitalet med en god livstil, träning och ett socialt/kulturellt/mentalt utvecklande liv!

Sen kan du skaffa en perfekt partner.. osåsmåningom perfekt barn.. i eran perfekta bostad.. samtidigt som du utbildar dig till det intressanta och utvecklande arbetet som du vill ha och trivs med!

Dvs.. titta inte så mycket på andra.. kika lite i spegeln, du duger, du har rätt att vara lycklig/lyckad.. tro bara inte att du alltid måste se ut såsom de som i tidningar och andra media framstår som lyckade ideal!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Drömmis
2015-03-17 21:52
#15

Måste också lägga till att det man idag ser i tidningar/nätet på modeller inte är hur de ser ut på riktigt, ofta långt ifrån faktiskt. Jobbar själv som modell på sidan om studierna.

För att få en bra modellbild där modellen ser ""idealisk"" ut krävs rätt ljus, rätt vinkel, rätt pose samt photoshop, massa med photoshop ;). Så de där modellkropparna ser till vardags ut precis som alla andras kroppar :).  Så ideal och sånt skit är inget man ska lägga tid på.

[Majbot]
2015-03-17 21:58
#16

Jag har gått från 125 kg till ca 77 samt byggt en del muskler och jag tycker fortfarande jag ser hemsk ut vissa dagar… Att gå ner i vikt eller bygga muskler får en inte att helt plötsligt känna sig snygg är min poäng :L

sagat
2015-03-31 00:24
#17

Jag sa ikväll till en kompis att jag hade börjat träna och han sa ja det är ju bra för alla killar vill ha tränade tjejer… suck :( … visst jag tränar men inte en ändå muskel syns och fläsket på magen vill inte försvinna hur jag än gör.. när jag va i tonåren så tränade jag massor och hade magrutor men fläsket nedanför naveln ville inte bort.. har alltid haft.. hur får jag bort det?

ChristineL
2015-03-31 08:27
#18

#17 - Nej, killar vill inte ha tränade tjejer. Fläsket nedanför magen har i stort sett alla tjejer, man behöver ha underhudsfett också.

sagat
2015-03-31 09:08
#19

Kan man ha fått muskler efter en månad? Jag känner mig stabilare i ryggen och det känns som mina lår är fastare?. Har också hört att det tar ett år för en tjej att bygga muskler.. en annan fråga, hur mycket proteiner bör man äta när man tränar?

[Majbot]
2015-03-31 14:27
#20

#19 Nått hekto ja men inte kilovis. Det tar fler år för någon - både tjejer och killar - att lyckas bygga et par kilo massa, dock kan män bygga ett kilotal fler än kvinnor. 

I regel ska du äta 2 g protein per kg kroppsvikt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: