Annons:
Etikettkosttillskott
Läst 2658 ggr
Facie
2014-04-13 21:25

Godaste/bästa proteinpulvret?

Tänkte starta en liten tråd om proteinpulver och de jag undrar är egentligen följande:
Vilket pulver kör ni på?
Vilken smak?
Hur mycket och hur ofta?

Pretty wise //

Annons:
[Majbot]
2014-04-14 18:45
#1
  • Whey 100% från body science samt casein 100%.

  • Double rich chocolate både för casein och whey

  • 30 gr whey efter träning och 30-50 gr casein på kvällen.

Facie
2014-04-14 18:46
#2

Jag har funderat på whey-80, hur kommer det sig att du har 100?
Den double chocolate är faktiskt den jag tittat på :)

Pretty wise //

Pauliine
2014-04-14 18:50
#3

wellme proteinpulver

jordgubb, vanilj, päron/kokos (har tre burkar)

varje dag efter träning :) 33g.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Majbot]
2014-04-14 19:08
#4

#2 whey 80 och whey 100% är olika märker, du tänker på star nutrition, jag menar body science proteinpulver.

För övrigt tycker jag whey 80 smakar smörja, klöktes mig igenom alla påsar jag köpte. Body science är dock gott :)

Carvecomp
2014-04-14 21:31
#5

Vi kör Smartsupps Casein choklad och ibland även deras vassle. De har ett väldigt bra pris och lågt kolhydratsinnehåll (iaf caseinet). Jag är väldigt kräsen när det gäller smak och detta är det enda proteinpulvret jag testat som jag klarar av att dricka under en längre tid. Har kört med detta i snart ett år nu. Superbra med mjölk, helt ok med vatten (enligt min sambo) men det är urk för mig. Kanon i pannkakor eller bara blanda med fil.

Med ett bra innehåll och ett såpass lågt pris plus ok smak gör den till en vinnare.🏆

Har testat att bryta av med nya smaker ibland bara för att få lite omväxling men har inte lyckats hitta något jag klarar av. Testade fittnessgurus Apple pie och har hört att den skulle vara "så himla god". Men den va verkligen inte drickbar för mig varken med vatten eller mjölk…  Annars vet jag att många gillar den, men den är dyr.

Sen måste jag bara tipsa om ett knep jag kommit på om. Jag verkligen avskyr när shaken blir trögflytande och skummig.🤮 Givetvis så tar jag lite extra mjölk men något som gör shaken mer lättdrucken är att blanda i en äggvita. Äggvitan bara trollar bort allt äckligt skum och shaken rinner lätt ner i magen :)

Agnez94
2014-04-14 22:08
#6

Starnutrition Whey - 100 Neutral smak
Tar en drink när helst jag har tränat. Dricker det mest för att jag inte får i mig tillräckligt med protein när jag styrketränar.

Annons:
Facie
2014-04-15 00:10
#7

#4 Jaha då hänger jag med!

Jättekul att ni alla svarar, vill veta vad alla tycker :)

Pretty wise //

MagArne
2014-04-16 11:19
#8

Jag blandar alltid med mjölk, blir bra mycket godare än med vatten.

Upp till toppen
Annons: