Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 1163 ggr
Facie
2014-04-13 09:20

Morgonpromenad innan frukost

Det finns vissa som säger att de gynnar viktminskningen att ta en pw på morgonen utan att först ätit frukost och andra säger att de inte gör det.
Vad tycker ni? Jag själv kan inte riktigt bestämma mig.

Pretty wise //

Annons:
Fridaaaa
2014-04-13 09:30
#1

Jag tror det är individuellt.
Jag personligen måste äta frukost först och sedan vänta 1-2 timmar efter innan jag kan gå, då fungerar det som bäst för mig 🙂 Måste få i mig energi innan jag går.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
2014-04-13 10:14
#2

http://traning.ifokus.se/articles/51c72226ce12c45060000089-det-har-med-fettforbranning?articles-1

"Att träna innan frukost.

Under natten försätts kroppen i ett läge där den inte får någon energi tillförd under en viss tid och tvingas därmed att använda den energi som finns lagrad i kroppen i form av fett, kolhydrater och protein. Denna period ger en uppreglering av fettförbränningen. Genom att då utföra någon typ av träning innan man har tillfört kroppen någon energi så får man en ökad förbränning av bl.a. det fett som finns lagrat i kroppen. I det akuta skedet så har man alltså en hög Fettförbränning, men som tidigare skrivet så kommer kroppen att balansera upp detta genom en ökad fettinlagring när man väl äter.

Intressant är dock en färsk studie som publicerades i början på detta året. Studien undersökte hur träning innan respektive efter frukost påverkade fettförbränningen sett över en 24-timmarsperiod. Studien bestod av två grupper, den ena tränade efter frukost medan den andra tränade innan frukost. Testet gjordes vid olika tillfällen då deltagarna i grupp ett även var deltagare i grupp två. Resultatet kan ni se på bilden nedan. Men för att sammanfatta så resulterade träningen innan frukost i att deltagarna hade en större Fettförbränning sett över hela dygnet och inte enbart i det akuta skedet. Detta utan ett ökat fettintag från kosten. Trots att studien är intressant så är det endast en studie som dessutom bara mätte effekten under en 24-timmarsperiod. Troligtvis så kommer kroppen i slutändan att balansera upp för den akuta effekten som träning innan frukost har på fettförbränningen."

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Facie
2014-04-13 12:29
#3

#1 Jo så kan de nog vara faktiskt :)

#2 Jätteintressant artikel, den ger mig nog alla svar jag behöver. tack!

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: