Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 2557 ggr
Rafflan
2014-03-22 03:24

Träning, powerwalk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte börja powerwalka till sommaren, jag tänkte jag morgon rastar hundarna som "uppvärmning" och sen lämnar jag dem och kör. Hittat tränings program (bild) på hur man börjar, men inget hur långt man ska gå?

Hur långt ska man gå på tex 15 min? så man vet vilket tempo man ska ha?

Annons:
MagArne
2014-03-22 09:09
#1

Skaffa Runkeeper, Runtastic eller liknande till din mobil så ser du exakt hur långt du kommer på 15 min då de loggar turen med GPS. Du ska ha högt tempo på en powerwalk. Men det viktigaste är att det känns bra och gör det inte det så sänk tempot lite.

Rafflan
2014-03-22 12:17
#2

#1 av någon anledning kan jag inte ladda ner appar till min htc ;/

MagArne
2014-03-22 13:54
#3

Om du inte tänker lösa problemet med din htc så kan du alltid
mäta på t.ex. google maps hur långt du kom på 15 min.

Kanske finns joggingspår i din närhet som du kan gå och se hur lång tid det tar.

Rafflan
2014-03-22 14:17
#4

#3 jag har försökte lösa problemet, uppdaterat den helt, tagit bort massa grejer så jag är säker på att det finns plats men funkar ändå inte, sambon har också provat och han fattar inte heller varför det inte funkar.

Aldrig laddat ner appar innan :)

lisa90
2014-03-22 16:12
#5

När jag power walkar går jag helt enkelt nästan så fort jag kan, det är ca 7km/h vet jag efter att testat på löpband. Tycker inte det behöver vara svårare än så ;) Har du nån runda som du vet hur lång den är kan du ju prova gå den och ta tid för att se hur fort du går.

Upp till toppen
Annons: