Annons:
Etikettgruppträning
Läst 1089 ggr
[Panama]
3/6/14, 10:38 AM

nybörjare tips?

hej  ! Jag tänkte ta tag i träningen men jag är nybörjare ! 

Tips på träningsformer man kan börja med som inte tar ut en helt? Gärna några roliga aktiviteter så man kommer hemifrån lite på köpet & kanske träffar lite folk ! :)

Annons:
MagArne
3/6/14, 10:47 AM
#1

Berätta lite om dig själv och vad du har för mål med träningen. Något speciellt du prioriterar? Ökad styrka, kondition, viktnedgång m.m?
Inte tar ut en helt? Vad har du har du för funderingar där? Träning där du inte behöver byta om och duscha efteråt?

[Panama]
3/6/14, 12:41 PM
#2

Jag vill bli piggare, bli stark och få fastare kropp :) 

Jag vill träna något som är roligt , någon aktivitet som kombinerar något roligt och så får man styrkan på köpet ! 

Svårt att förklara… men Yoga tex hade jag velat testa.. men är bara den träningsformen jag kommer på 

Det ska inte enbart vara tränign för att bli stark ( tex styrketräning) utan det ska vara någon form av aktivitet som man kan ha som hobby …

MagArne
3/6/14, 1:17 PM
#3

Ett träningskort på ett lokalt gym som har många olika gruppträningspass kanske? Där kan du ju tänkas kunna träna, yoga, zumba, spinning m.m.

Men vi vet fortfarande väldigt lite om dig för att kunna veta vilken träning du klarar.

Kön, ålder, fixar du springa 5km i streck och på vilken tid? Har du någon erfarenhet av träning? Hur hårt tränade du då?

[Panama]
3/6/14, 3:17 PM
#4

Kondisen är  dålig  , är helt otränad , är ute och går ett par gånger i veckan , jag är normalviktig , har väl ingen erfarenhet alls av träning

HannaM
3/17/14, 12:02 PM
#5

Klättring, simning, badminton, gruppass av olika slag, snabba promenader (väldigt trevligt med sällskap), paddling nu när det börjar bli varmare, kolla vad korpen i din stad/ort har att erbjuda där finns ofta bollsporter och ibland någon kampsport på schemat.

Det lättaste är väl att teckna någon form av kort på en träningsanläggning där dom erbjuder olika former av gruppträning och prova på och se vad du gillar. Jag är av åsikten att rätt träning är den träningen man gillar så det är jättesvårt att ge förslag rent konkret. Testa dig fram!

Upp till toppen
Annons: